wicca and all things awesome -

Förberedelser

image107

Nu på eftermiddagen har jag gjort mitt bästa för att försöka förbereda mig för vad som komma skall. Altaret är pyntat (det låter ju som om jag pratade om en julgran!) men det behövs fortfarande röjas en del i sovrummet, det är lite kaotiskt där. Nu har jag två stycken gudinnestatyetter som jag inte vet var jag ska ställa, för de får inte plats i min kista där jag förvarar mina andra ritualprylar. Hmmm... Man vill ju inte att de ska stå och drälla till ingen nytta och bara samla damm!

Som av en händelse råkade jag i bokhyllan hitta de fyra klotljusen som syns på bilden, som markerar riktningarna (som i och för sig inte heeeelt stämmer med altarets placering i rummet). Jag visste att jag hade använt dem i kanske två-tre ritualer tidigare och att de var bra gamla vid det här laget. Så försökte jag minnas vad jag använde dem till första gången, och blev väldigt glad när jag kom på svaret: det var till min självinitiering (fast det var nog mer av en självdedikering har jag börjat förstå) år 2003! Nu känner jag mig en aning nostalgisk!

Jag har inte direkt haft med riktningarna på mina altaren förut, men det kan ju vara värt att pröva! Det känns bra att tända ljus när man kallar in tycker jag, det förstärker. Fast jag önskar att öster-ljuset var gult, men då skulle det å andra sidan se ännu mer ut som en tutti frutti-ask! ;-P

Ljuset i mitten dekorerade jag vid Imbolc förra året, för att spara och tända när jag behövde extra energi. Hehe, det kan man lugnt säga att jag gör nu. Vårkanten när man pluggar är ingen höjdare, det vet nog alla. Jag målade på ljuset med en röd ljuspenna; genom spetsen kan man trycka ut någon slags stearinblandning som sedan stelnar på ljuset. Tecknena är olika solsymboler.

Nähä, nu ska jag snart sticka iväg för att sjunga in det sista på demon och dessutom måste jag handla grejer till efterrätten imorgon. Och så var det typ tusen andra saker jag kom på att jag skulle göra  i dag innan jag somnade i går natt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt altare! Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på vad som verkar vra en skitsnygg athame! Vill ha!!!

Postat av: Ceriadwen

Tack! :-D

Athamen köpte jag 2001 när jag var i Budapest. Jag förälskade mig i den på en liten marknad, men det är väl egentligen en brevkniv när allt kommer omkring. Fast jag tycker den passar, eftersom athamen ju oftasts ses som ett luft-redskap tyckte jag det var en lite kul detalj med örnen på handtaget. Den är också tung och ligger bra i handen. Jag såg en likadan på Fantasia i Stockholm förresten.

2008-03-15 @ 10:52:36
URL: http://ceriadwen.blogg.se
Postat av: Tilda

ja riktigt fint och pyntat altare!

2008-03-19 @ 12:36:06
URL: http://flygirl.blogg.se
Postat av: Ceriadwen

Tilda: Tack! :-)

2008-03-19 @ 23:07:26
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback