wicca and all things awesome -

Jungfrun

image103

I den mörka skogen dansar hon, över mossiga stenar och fruktbar jord. I hennes spår reser sig livet; små skott och sköra plantor. Hon dansar ut över vattnet, snurrar runt i dimman och lockar vågorna in mot land. Med en rörelse från sin hand övertalar hon och hela livet följer. Med röda band binder hon samman älskande och bäddar deras bröllopssäng.

Hon är ormen som dansar i livets flammor, hon som ständigt ömsar sitt skinn och blir ny igen, igen, på nytt i evighet. Elden är hennes väsen, den förgör och bygger upp, värmer och bränner. Aldrig tröttnar hon på att se, att höra, att känna, att upptäcka. Hon håller sin hand på de nyföddas huvuden och skänker dem hemliga namn.


Kommentarer
Postat av: Maxine

Underbar text verkligen.

Jag har alltid trott att jag själv om min religiösa tro. Många har tyckt att jag varit underlig och många har sagt tvärt om... att det jag tror på är väldigt intressant.
Jag kände mig ensammare och ensammare tills jag kom över wicca för inte så länga sedan. Där stod allt, i ord, som jag så länge trott jag var ensam om att tro på.
Jag blev så otroligt glad.

Jag vill gärna ha någon att diskutera wicca med. jag vill lära mig mer än vad som står i böckerna.
Reckommenderar du något? Någon medlemssajt eller liknande?
Jag är inte med i något coven än för jag är för ung.
tack tack tack på förhand

kram hej

Maxine

2008-03-11 @ 20:27:05
Postat av: Linn

Vilken underbar text :)

Postat av: Ceriadwen

Linn: Tack så hemskt mycket. :-)

2008-03-13 @ 22:59:47
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback