wicca and all things awesome -

Lesser walkabout

I förrgår hade jag en rätt mystisk dröm. Jag säger mystisk eftersom den var smått filosofisk. Eller något sådant. Jag var i ett tempel, delvis uthugget ur ett berg. Pelare, som jag skulle vilja säga var av lera, höll upp den del av templet som var utbyggt. Det var ett väldigt gammalt tempel, övergivet sedan länge, och sand fyllde golvet. Ett milt solljus lyste upp rummet jag var i medan jag vandrade framåt i sanden. Atmosfären var så lugn och fridfull. Sedan minns jag en kvinna i vitt, förmodligen en prästinna, som läste en text högt. Det kan ha varit en åkallan, eller en magisk ramsa. Den var på ett språk jag inte känner till, men en rad hörde jag: "I mitten av cirkeln ska du finna..." och sedan ett ord jag inte minns. Jag tror att det kan ha varit "frid". Efter det fick jag som en vision i drömmen. I templet såg jag en naken kvinna inuti en cirkel. Jag tror cirkeln var ritad i sanden och kvinnan låg framåtböjd som om hon kanske bad. Det var en vacker dröm...

I morgon ska jag ut på något som jag lite skämtsamt har kallat "Lesser Walkabout" här i rubriken. En liten vandring i skogen för att "finna mig själv".

Som om jag inte vore här hela tiden.

(Målning: Forest of Memories av Linda Meyer Browning)

Kommentarer
Postat av: Bjarka

Intressant dröm! Tror du att kvinnan som du såg i visionen var du? Kanske det vore en idé att "kopiera" ritualen i drömmen, genomföra den i den fysiska verkligheten?

Kramar,
Bjarka (Alvljus)

Postat av: Ceriadwen

Bjarka: Hej! :) Kvinnan kan ha varit jag, även om jag inte fick den spontana känslan är det mycket möjligt. Spännande idé att genomföra ritualen, jag ska tänka på det!

Kram!

2008-06-04 @ 23:55:02
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback