wicca and all things awesome -

Böcker i stora lass

Jag såg på Tradera.se att någon säljer massa böcker av Doreen Valiente, Gerald Gardner, Margaret Murray, Frederic Lamond, Vivianne Crowley och Scott Cunningham. Riktiga "klassiker". Det verkar som om någon har köpt dem för en uppsats eller dylikt och sedan säljer dem vidare. Jag skulle inte ha något emot att lägga vantarna på dem, men tyvärr säljs dem nästan för nypriser. Jag får väl invänta någon slags julklappskassa. :)

Dessutom står all läsning tillbaka för Twilight-serien just nu. Småskräpig men oerhört fängslande, vampyrfebern har bitit mig. När jag skulle inhandla bok nummer två på Akademibokhandeln i förrgår så frågade jag efter den i informationen, eftersom jag inte hittade den på engelska. Direkt när jag sa författarinnans namn tittade informationstanten (tja, att kalla henne tant kanske är en smula orättvist) upp med en igenkännande glimt. Genast kände jag mig bedömd, satt i ett fack tillsammans med vampyrdyrkande tonårstjejer som mumlar "Edward...!" i sömnen (Edward är alltså vampren i böckerna, med topas-glittrande ögon, marmorbringa och en smäktande röst som flytande honung). Jag trodde att jag hade passerat det stadiet för flera år sedan (för jag har SÅ varit där) men nu slungades jag alltså ofrivilligt tillbaka. Efter min läsfrenesi kanske det inte var så illa iakttaget trots allt. Edward har just lämnat Bella i boken och två morgnar har jag suckande klagat vid frukostbordet: "När kommer Edward tillbaka?"

Förresten måste jag gnälla lite om en visdomstand som närapå hindrar mig från att borsta tänderna. Det gör ont! Synd att det inte är huggtänder som växer ut i stället! ;P

Kommentarer
Postat av: Fröken L

Jag är 24 och är också kär i Edward. Jag vet hur det känns. :)

2008-11-27 @ 18:04:59
Postat av: elinleticia

I den där serien av hon som skriver om Egypten, du hade recenserat tre böcker, jag har fått omslag till en, men det är ett ganska dåligt omslag så jag försökte hitta det på engelska istället och kom på att jag inte vet vad de heter på engelska - för det verkar inte vara en rak översättning. Kan du kika över det så jag får upp dina tre recensioner som jag varit så lat med puss

Postat av: mana

jag mimlar edward i sömnen <3

2008-11-27 @ 20:50:21
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
Postat av: Nybörjare

Typ ALLA på min skola läser dom där böckerna eller pratar om filmen eller böckerna. Känner mig lite sugen på att läsa dem, men det finns inga inne på biblioteket. Får vänta... till jul förhoppningsvis.

2008-11-27 @ 21:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback