wicca and all things awesome -

Hjälp mig hitta nyord!

Nu har jag inte haft något vettigt att blogga om på ett tag.

I förrgår var det faktiskt premiär på lite julbak här hemma. Jag kan hålla med om att det var lite tidigt, men när jag och min man var på ICA fick vi syn på så roliga pepparkaksformar så vi var bara tvungna att köpa några. Det blev en fot, en krokodil, en katt, en liten gris och så har jag en fladdermus sedan tidigare (förutom alla vanliga formar). ;) Vi köpte till och med kristyr eller vad det nu heter, så alla är fint dekorerade. Sedan smaskade vi i oss några tillsammans med lite julmust.

I förrgår köpte jag flaska glögg på systemet med lite chokladsmak. Någon som har provat den? Själv sparar jag den till Lucia. :)

Det är inte klokt att jag vaknade vid 08.00 i dag, en söndag. Jag låg och tänkte på studier en stund och smög mig sedan upp och satte mig vid datorn. Jag ska skriva en B-uppsats just nu, men visste inte vad jag skulle skriva om. Nu funderar jag på om den ska handla om bloggar och nyord. Min nuvarande frågeställning lyder som följer: "Inom vilka kategorier skapar ungdomar (13-18 år) flest nyord som de ger uttryck för i sina bloggar?" Och så tänkte jag jämföra flickor och pojkar, om det är någon skillnad. Kunde vara lite kul. Så hela morgonen har jag suttit och surfat och läst bloggar. Trots mitt flit har jag bara hittat tre ord... Så jag tänkte att ni kunde vara lite uppmärksamma och hjälpa mig! Om ni upptäcker något nytt ord, så posta en kommentar med en länk. Tack! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad är det för ord du har hittat hittills? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback