wicca and all things awesome -

Sammanträffande!

Till er som undrat så var skålen i förrförra inlägget från kedjan Karlsson. Att jag glömde skriva det! :)

Jag önskar att ni kunde känna hur det doftar här hemma för tillfället. Jag har bakat årets första mjuka pepparkaka och doften av kanel, nejlika och ingefära får mig att föreställa mig snö utanför fönstret och ett fackeltåg genom mörkret. Men, än är det inte så. Fast tjuvstarta lite får man väl göra?

I dag var en lång dag på universitetet och imorgon blir ännu "värre". Det är formgivningen som är igång igen för andra tillfället och då är det många timmar på en gång, men oj så kul det är och man lär sig massor! Igår kväll satt jag och knåpade ihop en av uppgifterna; en folder. Fast det blev mer som en mapp av något slag, med plastfickor inuti. Tänkte att man kanske kunde använda den i andra sammanhang också, fast jag vet inte riktigt vad. Att ha ritualer eller meditationer i kanske? Hehe, jag vet inte.

Jag blev väldigt förvånad när någon idag satte upp en bild föreställande månfaserna! Det var en uppgift som handlade om att skapa ett monogram. Jag var övertygad om att den som gjort bilden måste ha varit medveten om att den används som symbol, men det var han tydligen inte. Det visade sig att det var min kompis från andra kursen, som jag för två år sedan råkade berätta för att jag var wiccan, så därför kände jag att jag kunde fråga. Om det hade varit någon annan hade jag väl i och för sig kunnat fråga på ett mindre uppenbart sätt också. Hmmm, lustigt sammanträffande i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback