wicca and all things awesome -

Utmanad

Jahapp! Nu har jag gått och blivit utmanad av Fröken Grön aka Jana, så håll i er! Sedan kan ni läsa hennes mysiga blogg.


3 saker som jag går igång på
Wicca, uppenbarligen!
Smaskiga saker att fylla magen med, jag älskar att äta och dricka gott.
Den underbara känslan att vara delaktig i någons växande, vilken tur att jag ska bli lärare!

3 saker som jag inte kan vara utan
Min man och mina katter.
Läsvärda böcker som ger mersmak.
Min kamera i mobilen, jag är värre än en japansk turist.

3 saker som jag ångrar
Att jag inte flyttade hemifrån tidigare.
Att jag aldrig har lärt mig spela något instrument ordentligt, utan jiddrar runt på alla.
Att jag inte klippte till mitt ex ;)

3 saker som gör mig glad
Att bli puffad av en kärleksfull, blöt liten kattnos.
Lite shopping då och då får mig på väldigt gott humör. Att kunna unna sig något fint.
Chokladkladdkaka!

3 saker som gör mig arg
Att bli ignorerad.
När jag ser andra bli illa behandlade, speciellt barn.
När man tvingas att gå upp alldeles för tidigt när det är kolsvart ute. Då blir jag lite purken. ;)

3 människor som jag beundrar
Min man. Denna outtömliga källa av tålamod, klokskap och kärlek som alltid inspirerar mig.
Min lillasyster. Att ensam våga flytta till Tyskland för att starta från scratch kräver mycket mod. Mod som jag inte besitter men som jag beundrar.
Min farfar. Han är ett riktigt original.

3 saker som jag skulle vilja göra
Börja måla på allvar igen och kanske ta några kurser för att friska upp minnet lite.
Resa mer, och det ska jag också!
Börja med amatörskådespeleri.

3 maträtter eller ingredienser i köket som jag gillar
Lax
Bulgur
Broccoli

3 TV-program som jag ser
Lost
Fringe
So You Think You Can Dance (även om det just tog slut för säsongen)

3 saker som jag har med mig i livet
Min tro
Nyfikenhet
Tolerans

3 saker på önskelistan
En bra lärartjänst med "hög" lön (allt kommer dock att verka mycket efter att ha pluggat).
Ett stort hus att inreda och greja med.
Ett körkort!

3 bloggar jag inte kan vara utan
Dancing Down the Moon
-
-

3 som jag utmanar
Isilya
Angelika
Mana

Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Tack för de värmande orden och länken. Och tack för att du tog dig tid att besvara frågorna.

Postat av: Emma

Nu så finns även mina svar :-)

Kram!

2008-10-08 @ 13:02:25
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback