wicca and all things awesome -

Dissocialia

Jag är mycket imponerad och glad över Hemköps nya teautomater! Eller vad man nu ska kalla dem? Man drar i ett handtag och så kommer teet genom ett rör ner i påsen som man håller under. De har en del spännande smaker och både rött, grönt och svart te. Hittills har vi köpt hem det underbart goda gröna jasminteet och svart Kvitten. Det finns knappast något bättre på hösten än te och burkarna trängs i skåpet här hemma (en av mina vänner har förresten ett mycket avancerat system med en lista över vilket te som står på vilken hylla). Vi köpte även pulver-cappuccino och Ballerina-muffins, så det blir en rejäl fika i eftermiddag! Jag behöver sådant nu när det blir mörkare och mörkare. Det är bara värmeljus som jag ständigt glömmer bort att köpa när jag är i affären!

Hade en lite diffus dröm i natt om en ritual i ett rum tillsammans med främlingar, mest män verkade det som. Vi skulle fira Mabon, men någon bredvid mig sa att det var Lughnasadh, så jag rättade honom. Ständigt en polis! ;) Nej vars.

I går hade vi en jättetrevlig kväll då vi var på teater med våra grannar/vänner och såg
Dissocialia. Pjäsen handlar om Lisa, som får reda på att orsaken till att hennes liv har urartat är att hon har förlorat en timme. För att återta den måste hon till landet Dissocialia och hennes lägenhet förvandlas till en hiss som tar henne dit. Där blir hon mött av två gayiga "osäkerhetsvakter" i högklackat, en "förätare" som käkar munkar och blir senare tillfångatagen av en syndabock som bräker högt på scen. Jag kan inte förklara, men första akten var hur rolig som helst! I andra akten saktar tempot ner och blir segt som sirap, men man förstår snart skälet till det (jag vill ju inte avslöja slutet ifall någon vill gå och se den själv!). Pjäsen var väldigt aktuell och gripande och jag skulle vilja se den en gång till för att förstå den bättre. Den lämnade mig med många frågor och funderingar. Att gå på teater är så annorlunda mot bio, det är en helt annan slags upplevelse som kräver mycket mer av åskådarna.

Efter teaterbesöket gick vi hur som helst och åt på en indisk restaurang. Maten där är hur god som helst och somliga bredde på med både varmrätt, efterrätt och kaffedrink. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback