wicca and all things awesome -

Härlig dag

Nu sitter jag här sent på natten/tidigt på morgonen och tänker tillbaka på en underbar dag. Jag och P (maken) köpte en engångsgrill och drog till skogs. Med oss hade vi korv, korvbröd och ballerinakex. Jag hade en öl och han en cider, så det är helt klart jag som är tuffast av oss. Om man nu ska gå på alkoholvanor, det låter vi vara osagt. ;) Vi var vid en liten grillplats i skogen och det var vackert! Det var vad jag utbrast hela tiden, för runt omkring oss var ett hav av vitsippor som badade i strålande solljus. Det var otroligt, sagolikt, gudomligt...

Nu på kvällen har jag bakat korintkakor till imorgon. Vi ska fira min systers 20-årsdag hos min mamma och mormor kommer att vara där. Jag har inte träffat henne officiellt på ett par år så det känns... jobbigt. Vi har hållit oss ifrån varandra sedan hon lät bli att komma på min och P´s handfästning. Det hade inget med religion att göra utan var enbart för att hon är dum, envis och tjurig. Jag har tvått mina händer för länge sedan, jag vägrar att ha något med henne att göra. Förrän nu. Jag lovade faktiskt min pappa att bita ihop så att inte mina systrar ska behöva välja mellan vår mormor och mig vid sådana här tillfällen. Yey, I´m good girl. Men säger hon något elakt så biter jag tillbaka och det tror jag att hon kommer känna. Så förhoppningsvis håller hon tyst. Jag ryser av obehag bara jag tänker på henne.

Jag måste bara visa upp hur fint min kompis hade gjort i sin almanacka! Imponerande, eller hur? :D


Kommentarer
Postat av: FRÖKEN GRÖN

Vilken härlig dag! Jens och jag har PRATAT i evigheter om att vi borde ta vår engångsgrill ut i skogen eller till stranden ... men än har vi inte kommit loss.



Spontan sambo, ha ha. ; )



Tjusigt hon har gjort i almanackan!

Postat av: Angelika V.

Vackert i almanackan, så där höll jag på förr också, men kommit ifrån det av nån anledning. Min almanacka ser så trist ut, haha ;)



Hoppas det går bra med mötet med din mormor, jobbigt när det blir slitigt i släkten så där..

2009-04-26 @ 12:41:30
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Adelaine

Så vackert i almanackan! Glad Beltaine!

2009-05-01 @ 20:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback