wicca and all things awesome -

På tal om tatueringar...

 
(Klicka på bilden för att komma till inlägget.)

Det här kan ju vara ett ganska varnande exempel. :) Camilla Nhamercedes tatuerade en månskära i pannan och har sedan dess haft svårt att få anställning. Tatueringen är tydligen inte helt ovanlig bland paganer och är förstås inspirerad av boken Avalons dimmor, som en tatuering som ges till prästinnor.

Jag personligen tycker att det är lite fånigt att hämta ett sådant motiv ur en fiktionsroman. Och jag kan förstå att hon har svårt att få jobb för jag tycker att det skickar lite underliga signaler. Det skulle se ungefär lika märkligt ut med ett kors i pannan tycker jag.

Kommentarer
Postat av: FRÖKEN GRÖN

Jag håller med. Tycker att det ser löjligt ut.



Har du ringt förresten?

Jag har inte kommit loss (tycker ju inte om att prata i telefon)...

Postat av: Anna

Skall inte sträcka mig så långt som "fånigt". alla har rätt att uttrycka sin egen åsikt även med kroppsutsmyckning. Men man tycket väl att viss intelligens borde läggas vid att tänka efter före, eller???

2009-04-28 @ 14:09:17
URL: http://www.tarotidag.se/wicca/
Postat av: Angelika V.

Tycker det var snyggt, men opraktiskt. Alla ska ju kunna ha rätt till att uttrycka sin tro/åsikt utan att det skapar problem med jobb å sånt, men tyvärr är ju samhället som det är...

Skulle dock inte själv vilja ha en sådan tatuering, men mest för risken att jag själv skulle tröttna på den efter ett tag ;)

2009-04-28 @ 22:06:27
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback