wicca and all things awesome -

En wiccabok

Den här helgen har min mamma och hennes kille/pojkvän/herrbekant/framtida sambo varit och hälsat på oss. Besöket avslutades på en enorm loppis, och jag älskar att gå och rota bland gamla prylar. Jag hittade faktiskt en wiccabok! Scott Cunninghams "Living Wicca". Det här var en äldre, lite snyggare upplaga än den jag äger, så jag var nära att köpa den bara därför. Men det gjorde jag förstås inte. Jag köpte Ylva Trollsvedens bok "Tarot steg för steg" och en bok jag ofta lånade när jag var i tonåren; "Skrock och svart magi". Kunde inte stå emot den för sju kronor och i fint skick. :)

Andra saker jag funderade lite över var kakfat, tårtfat och tekannor. Så nu vet ni var min håg ligger, om ni någonsin tvivlat. Jag såg ett roligt tips i en tidning, att limma samman tekannor och stora fat till ett gigantiskt underligt våningsfat för kakor. Det blev jag lite sugen på att prova! Hmmm, man kanske borde leta efter kannor i mindre modell.

Längtar verkligen efter att komma igång med dansen igen, den har jag saknat sedan förra vintern. Det verkar som att alla som var på audition för teatern ska få möjlighet att vara med, så jag hoppas bara på att få en skojig roll också. Teaterträning och workshops väntar i höst! Något nytt om att få undervisa i svenska har jag inte hört än.

Jag tänkte att jag kanske skulle sätta in foton på mina favoritställen i huset snart, så ni får se hur vi bor nu. :)


Kommentarer
Postat av: Livsagnostiker

Vad roligt, längtar efter att få se lite bilder.

Postat av: Emma

Ja! Bilder, bilder! :-D

2009-08-31 @ 13:54:26
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback