wicca and all things awesome -

Magi

Jag har inte varit ett dugg intresserad av magi på länge. Väldigt länge. Helt enkelt eftersom jag inte fick det att funka! Det gick väldigt bra när jag var kring femton, även om jag oftast ville helt fel saker så här i efterhand. Men när jag verkligen, verkligen, verkligen ville komma in på socionomlinjen och försökte tre olika år, sa det bara stopp. Två av åren försökte jag använda mig av magi men det föll platt. Sedan har jag väl tappat tilltron till mig själv på det området. Om det inte gick då, när hela mitt hjärta var i det, skulle det väl aldrig gå.

Men nu har jag lyssnat på den där
podcasten jag skrev om för ett tag sedan, och fått några verktyg som gör att jag vill pröva igen:

1. Utför din magi väl
2. Lösgör dig från ditt begär
3. Var tacksam för det du har

I det första steget ska man verkligen brinna för det man vill ha. Sedan, när man har utfört sin magi så väl man bara kan, ska man inte tänka på det mer. Man ska lösgöra sig från sitt begär. Man ska vara tacksam för det man har, men öppen för vad som vill komma in i ens liv.

Han jämförde det med när man är intresserad av en person. Ju mer man visar att man är intresserad, desto mer ointresserad verkar personen, man stöter omedvetet bort honom/henne. Men när man själv är ointresserad blir man plötsligt intressant. Kanske ligger det något i det.

Nu är jag i alla fall sugen på att pröva. Här ska trollas för jobb! ;)

Kommentarer
Postat av: Nirak

Tja, det finns ju dom som påstår att "vi får det vi ber om men inte det vi önskar". Det ligger en viss skillnad däri...

2009-07-05 @ 09:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback