wicca and all things awesome -

Mail till Bilddagboken

Jag brukar inte ofta skriva om andra sajter och för all del inte till andra sajter, men i dag gjorde jag det. Jag har varit medlem på Bilddagboken.se sedan 2007 och laddat upp ett stort antal bilder. Det är en kul sajt där man kan skapa sig en dagbok i foton.

Men nu på bara några veckor har jag sett en trend som upprör mig och får mig att reagera starkt. Unga tjejer (förmodligen omyndiga) lägger ut rena nakenbilder på sig själva! Att jag har sett dem är för att de har råkat visas på förstasidan, så vem som helst kan se dem. I dag kom droppen när en tjej hade fotat sig själv i en stor spegel, helt naken och utan att dölja någonting alls. Jag skrev ett mail till Bilddagboken där jag frågade om de gjorde något åt detta, eller om det fanns något de kunde göra? Jag fick svar efter några timmar, men tyvärr var det inte så upplyftande. Om ni klickar på miniatyren så kan ni läsa svaret.




Jag är bara orolig för de här tjejerna och jag hoppas att de senare inte ska behöva ångra beslutet att lägga upp sina kroppar till allmän beskådan. :( Om ni är medlemmar ber jag er att hålla utkik och anmäla om ni ser den här typen av bilder!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det är verklige skrämmande. Vad har dagens unga flickor för syn och respekt för sina egna kroppar när det är så många som gör såhär lixom? Något är fel, mycket fel ... :/

Postat av: Gealach

Det är tragiskt... jag har också varit med på Bdb sedan några år, men inte sett något av det här.



Skönt att höra att de i alla fall tar bort det de ser och hinner med, även om det nog blir övermäktigt för dem också.

2009-05-19 @ 19:03:38
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Alta

Om jag inte minns helt fel så står det i reglerna på bdb att det är förbjudet med nakenbilder. I alla fall gjorde det innan upphottningen av siten då jag fortfarande laddade upp bilder frekvent.

2009-05-19 @ 22:27:31
URL: http://livsagnostiker.blogspot.com/
Postat av: Angelika V.

Förstår att det kan vara svårt att hinna med å radera såna bilder.. det laddas ju som sagt upp alltför många för att en människa ska hänga med i det.. synd att det inte finns nånting tekniskt som kan läsa av hur mycket hud o.d. som visas på en bild, så att den helt enkelt inte går att ladda upp!

2009-05-19 @ 22:28:36
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: CrimsonAnna

Du gör klokt. När vi ändå är igång tycker jag vi ska anmäla tjejer som lägger upp bilder på sina skärsår.

2009-05-19 @ 23:58:22
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: mana bollocks

du är en sån fin människa

2009-05-20 @ 10:01:28
URL: http://iwokeupdeadtoday.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback