wicca and all things awesome -

"Du är inte en häxa då?"

Nu har det hänt grejer de senaste dagarna. Idag fick jag fylla i en blankett och lämna till rektorn eftersom jag blev hotad av en elev i sexan igår. Totalt oprovocerat, inte så otäckt eftersom han var ganska liten, men oroväckande. Hade även en annan incident med en elev i samma klass. Blir trött på skiten men kollegorna stöttade upp mig jättebra idag. Tack och lov för dem!

I dag stötte jag på en kollega från ett annat arbetslag. Först stod vi och pratade lite allmänt men när vi sedan gick åt samma håll frågade han om mitt halsband. Jag hade på mig en måne jag fått från covenet, och min kollega undrade om det stod för något. Jag svarade lite svävande att jag hade fått det och inte riktigt kunde svara på det. "Du är inte en häxa då?" frågade han och hade jag haft något i munnen just då kanske jag hade spottat ut det av ren förvåning. Jag samlade mig och försökte låta så oberörd jag kunde; "Nej, varför säger du det?" Det visade sig att han hade läst "Brida" av Paolo Coelho och att han hade snappat upp månen och solen som viktiga symboler. Det tycker jag är lite märkligt med tanke på att "Brida" ändå är skönlitterär. Sedan började han berätta om sin kärlek till Coelhos böcker och samtalet övergick i det tills vi skildes åt. My cover is not blown yet. ;)

I dag var jag på teaterträningen för första gången på några veckor. Regissören var där vilket var lite kul. När träningen var slut kom han fram och frågade mig om jag hade spelat teater förut och hur gammal jag var. Det var oväntat och lite kul. Tyvärr fick vi också veta att vi inte får reda på våra roller förrän april... Så lång väntan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback