wicca and all things awesome -

BoS

Får skriva lite snabbt innan allt batteri tar slut i den bärbara. Har haft en skön helg som dock gick lite väl fort. I dag fick jag tid att sitta och pyssla med min BoS ett tag. För att vara riktigt politiskt korrekt borde jag väl lägga mig till med en svensk översättning på BoS, men det är jag för trött och ointresserad för att bry mig om! Jag påbörjade denna BoS för säkert mer än ett år sedan. Det är en jättefin bok som verkligen passar för ändamålet, men jag var dum och pretantiös nog att dela upp den i massa olika sektioner. Jag trodde faktiskt att jag laglydigt skulle föra in korrekt information under rätt ämne. Hmmm nej min kreativitet dog ut på kuppen (inte allmänt, men för att fylla min fina bok).

Men förra veckan fick jag nog, jag slet ut sidor och de ämnesmarkörer jag hade klistrat in. Jag klippte i bilder jag målat och klistrade in kollage i boken. Genast kändes det mer "jag", inte så ordnat utan mer vad som faller på för tillfället, mer nöjesstyrt kanske? ;) Och i dag, med det vackra kollaget uppslaget föll jag nästan i trans, tentaklerna spretade, jag fångade orden och skrev, skrev, skrev.


Kommentarer
Postat av: Angelika V

Ja, ens BoS ska ju vara personlig. Jag gjorde en pärm för att jag gillar ordning och då kan sätta in papper där de hör hemma utan problem - trodde jag! Bara det att pedantisk ordning och reda hämmar kreativiteten och det inte går att mosa in fler papper utan att pärmen sprängs :P Orkar bara inte ta itu med det, suck...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback