wicca and all things awesome -

Skola på liv och död

Egentligen får jag säkert inte ens blogga om det här.

I dag har det varit kämpigt; två slagsmål och ett mobbingfall. Jag var borta från en lektion i ungefär en minut och på den tiden hann en kille puckla på en annan så att han fick näsblod. När jag kom tillbaka satt han och grät medan blodet droppade ner på bänken i en stor röd pöl. Killen som slagit höll fortfarande tag i hans tröja. "Släpp honom!" utbrast jag chockad eftersom han stod som förlamad. Några flickor fick springa och hämta papper och som tur var uppenbarade sig en annan lärare som tog ut pojkarna och pratade med dem. Jösses vilken soppa, jag har aldrig varit med om något sådant.

Men värre blev det någon timme senare när det började bankas högt på dörren till lärarrummet. Det var slagsmål i korridoren. Blä, jag orkar inte ens skriva om det. Jag var skakis i hela kroppen när jag kom tillbaka. Det är ju just sådana situationer jag är rädd för, att en knytnäve eller spark ska hamna fel. Jag tycker det är jätteläskigt.


Kommentarer
Postat av: Angelika V

Usch, fattar inte varför de beter sig sådär! Får de inte lära sig kommunikation av sina föräldrar?!

Läskigt...

Postat av: Maria Helmersson

Mobbing har jag varit med om själv. men mn skola så slogs dom bara när lärarna inte såg " eller låssades att inte se"

Hoppas dom talade ut med dessa bråkstakar!

Postat av: CrimsonAnna

Usch, Gud vad jobbigt. Känner att jag får perspektiv när jag gnäller på mitt jobb nu. Hoppas att det blir bättre för så här ska varken elever eller lärare behöva ha det.

2009-10-07 @ 09:00:02
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Mari

Ja, slagsmål bland elever är otäckt! När jag jobbade på en högstadieskola förra terminen fick vi lärare reda på av elever i årskurs nio att det skulle komma några killar till skolan och bråka. Vi trodde att det var killar i samma ålder, alltså 13- 16 år, men vi hade fel! Vi visste inte med vem eller varför de skulle komma, men när de väl kom var det 10 stycken killar mellan 20 och 30 år. De hade med sig knivar och slagträn bland annat! Killarna som kom var jättestora och jag blev verkligen rädd för det var en kille i min klass de skulle ge sig på! Senare fick jag reda på att några av dom var efterlysta av polisen till och med! Jag blev livrädd när det hände och låste in mig och mina elever i klassrummet och vägrade släppa ut dom! Polisen kom och ingenting hände, men det var verkligen en otäck händelse som alla kommer att minnas länge!

2009-10-07 @ 19:23:55
URL: http://coventina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback