wicca and all things awesome -

Cassandra Eason - blä

Hohoho, här sitter man med kaffe och paj och solen börjar bryta fram genom molnen utanför fönstret. Härligt!

Tänkte bara berätta att jag satt på biblioteket för några veckor sedan och väntade på min man. Vi skulle säkert gå och fika! :) Jag rotade igenom bokhyllorna (där det finns en hel del intressant) och fann Cassandra Easons bok Månkraft för dagens kvinnor. Inte för att jag tycker att hon hör till de intressanta författarna, men det var under den period då jag hade min fokusering på månfaserna, så jag tänkte att jag kanske kunde vaska fram ett eller annat guldkorn.

Jag sjönk ner i den mörkblå, mjuka soffan på barnavdelningen och slog upp boken. Den var ganska tunn, så jag hann läsa det mesta ganska ingående innan det var dags att gå. Det stör mig att jag redan har glömt bort det mesta, men det kanske säger ett och annat. Jag har tidigare ägt två böcker av Eason men sålt de både vidare. De gav mig ingenting och det var likadant med denna.

Den största delen av boken beskrev hur man skulle tillverka stenar med månsymboler och en divinationsduk. Men om jag inte missminner mig så stod det en massa konstigheter om hur kvinnor i dag lever sina liv. Det var sådana konstiga antaganden. Jaja, jag vågar inte säga mer om saken eftersom jag redan verkar ha förträngt innehållet till stor del.

Rekommenderas EJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback