wicca and all things awesome -

På knä

Man får stunder här i livet då man stannar upp och funderar över hur dålig form ens kropp egentligen är i!

Den 1 januari i år satte jag upp ett litet shrine för Aset/Isis. Morgon och kväll sedan dess har jag utfört en kort ceremoni sittandes på knä.

I går när jag gick nerför en liten trappa på jobbet, upptäckte jag en intensiv värk i framsidan av låren. Jag som nästan har varit stillasittande sedan resan till fjällen! Till slut kom jag på att det måste vara dessa små stunder framför altaret. Det känns lite fånigt. Jag får nog ta upp yogan igen.


Kommentarer
Postat av: neina

Nämen oj... Vilket sammanträffande... Jag sitter precis nu och försöker hitta yoga eller liknande här i närheten, just av samma anledning som du: kom på att kroppen inte är i så bra form!



En patient frågade mig idag: "Tränar du?" och något undvikande svarade jag att jag tränar Basal Kroppskännedom men kanske kunde träna mera, hm, kondition. "Det är ju så viktigt att ta hand om kroppen" sa hon. Sitter här med stel rygg dessutom. Det är dags att ta hand om kroppen!



Lycka till med yogan! :)

Postat av: Vargkvinnan

Haha då är vi två som har dålig kondis! :P Ska börja simma efter flytten tänkte jag men vi får se hur det blir ^^

2011-01-05 @ 23:01:56
URL: http://vargkvinnan.blogspot.com/
Postat av: Ariadna

Hehe, här också... Ops!



Kram och Var Välsignad!

2011-01-06 @ 07:47:54
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se
Postat av: Ulrica

Tack för din fina kommentar....jag grät oxå när jag skrev inlägget men kände att jag ville berätta oxå för alla vilken underbar katt han var min Findus...större personlighet än han var får man leta efter och trots att jag suttit där på det yttersta med både hundar och katter tidigare så har jag verkligen aldrig känt en sån sorg...han vilar nu i sin kista ute i frysen i väntan på sin fina grav till våren....jag önskar ingen att gå igenom den sorg jag nu går igenom och håller tummar och tår för att du har många långa fina år tillsammans med dina katter! Kram

2011-01-06 @ 14:12:10
URL: http://www.lyckeboet.blogspot.com
Postat av: Kim

Känner igen mig i det du skriver. :-) Alla människor på denna jord skulle må bra av lite yoga tror jag! ;-)



Blessed be

2011-01-06 @ 16:39:25
URL: http://diambo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback