wicca and all things awesome -

Trygg plats

Jag håller på att skapa en trygg plats i mitt inre. Kanske vill du följa mig dit? Annars skriver jag det här mest som en mental anteckning, en karta, så att jag inte glömmer vägen. Än så länge är platsen bara ett skelett, men det kommer att byggas på med fler detaljer.

Jag börjar på en äng, vid ett träd. Några meter framför trädet reser sig ett berg. Jag rundar berget till vänster. Där går jag under sex stycken välvda bågar. De är ungefär 2,5 meter höga i ljus, vacker sten. Sedan stannar jag och tar av mig skorna. Jag ställer mig på den första av tio stenplattor och känner materialet under fotsulorna. Plattorna är alldeles släta. När jag har gått över alla kommer jag fram till en cirkel, skapad av fyra tallar som står i varje väderstreck.

Längre än så har jag inte kommit än! :)


Kommentarer
Postat av: neina

Oh, vad spännande! Vadan detta att skapa en trygg plats i ditt inre? Inner Sanctuaries har jag ju hört talas om, är det mera det som du skapar? Vilken vacker beskrivning i alla fall. Inspirerande.



Vad 'är' dessa inre platser, tror du?



Kramar,

neina

Postat av: Micka

Vad spännande och härligt att skapa sig en inre trygg plats som man kan fly till om man behöver det. Det skulle man göra! :)



Ljus och kärlek!

Kramar

2011-03-29 @ 13:52:31
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Alla behöver vi vår mentala trygga plats... Klart man hänger med...



Kram sötnos

Lilitha

2011-03-30 @ 00:19:44
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback