wicca and all things awesome -

Spontanfirande

Som jag skrev tidigare, hade jag inte tänkt fira Mabon i år. Men i går när jag gick hem från jobbet (jag lyckades ta mig dit i går ja!) var vädret underbart och varmt och jag kände en överväldigande önskan att bege mig till skogs. Med tanke på att jag var dundersugen på att gå barfota, tycktes det idealiskt att ha ett försenat Mabon-firande.

Jag kom hem, läste förra årets ritual, bedömde att den funkade och packade en ryggsäck med lite grejer. Jag höll redskapen och övrigt på ett acceptabelt minimum denna gång, inte hälften av allt jag äger och har! Det blir ju så fruktansvärt tungt...

När jag stod på höjden och såg ner över min ritualplats log jag och utbrast i  ett spontant: "Aaahhhh hemma!" Tyvärr märkte jag snart att myggen inte hade gett sig för i år, utan var hungriga som alltid. Och är det några som älskar mig så är det myggen...! Kylan och vätan i marken var inget problem, men när det bara sved runt anklarna och på fötterna av myggbett var jag tvungen att ta på mig skorna igen. Tyvärr stör det ju stämningen en del att vara under attack. Men det blir bättre vid Samhain! ;) Runan jag drog till den högtiden blev Odal. Hmmmm...

Här är några bilder:

  

  


Kommentarer
Postat av: Holly

Oj, vad vackra bilder! jag tycker om att se foton från andras ritualer och altaren, men det är sällan folk ids sätta upp dem. Och sen glömmer man ju fota ibland :) Vackert i vilket fall som helst!

Postat av: Linn

Tycker också det är kul att se bilder från andras ritualer. ska kanske ta och lägga upp några själv. Nån gång :P

2011-10-01 @ 11:39:18
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Ariadna

Hoppas du fick en underbar stund ute i det fria, hösten är som vackrast nu! Och vilka fina bilder med så härligt ljus!



Kramar och Var Välsignad!

2011-10-01 @ 17:19:22
URL: http://www.dimmornasdotter.se
Postat av: Moonwitch

Härligt...:) Och vackra bilder...:)

2011-10-02 @ 12:14:56
URL: http://themoonwitch.blogg.se/
Postat av: Vaettr

Ser jättehärligt ut, ska lägga upp bilder från mitt firande också snart!

2011-10-02 @ 13:22:19
URL: http://openingthebroomcloset.wordpress.com
Postat av: neina

Mmm... härligt! Tack för fina bilder, och det är så roligt att höra att du fick en fin, spontan stund. Lyckost dig som kan gå barfota! (Är det en träningssak eller personlighet?) Kram

2011-10-02 @ 17:01:43
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback