wicca and all things awesome -

Fullmånen

Ja, nu har fullmånen precis lämnat oss. I söndags och måndags, under min kvällsritual (som bara är en kort andakt vid altaret, inget märkvärdigt), alltså kvällen före och kvällen under fullmåne, fick jag en ingivelse. Jag började färdas till mitt astrala tempel, som jag inte besökt på rätt länge. Men i våras jobbade jag så intensivt med det, dagligen, att det fortfarande känns som en levande, energifylld och meningsfull plats.

Det låter ganska högtravande att tala om ett astralt tempel, förresten. Kanske borde man bara avdramatisera det och kalla det för en mental kraftplats?

Är det fler som får en väldigt förändrad andning när ni mediterar djupt? Min andning blir ryckig, stötvis och högljudd, jag kan inte kontrollera den. Jag var lite rädd att min man skulle reagera och avbryta mig, men han har ju hört det förut så...

Det var spännande när jag kom fram till platsen, för där hade jag en spontan liten fullmåneritual. Det kom ord och formuleringar som jag aldrig hört eller läst förut, men som kändes så träffsäkra just då.


Kommentarer
Postat av: Bell

Hej!

Jag hittade hit eftersom jag nyligen börjat intressera mig för Wicca. Nu är jag som en svamp, läser flera timmar om dagen och suger åt mig ALLT. Jag tänkte bara säga hej och tala om att jag kommer fortsätta läsa din blogg. Och jag fastnade för det här inlägget, det låter.. Fantastiskt för en nybörjare, men med det menar jag inte att jag inte tror på det. Jag skickar med min mailadress, du får gärna skriva ett "undervisande mail" eller något liknande om du känner för det :).

2012-02-19 @ 11:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback