wicca and all things awesome -

Efter Beltane

Jag började skriva ett inlägg om Beltane, tror jag skrev två meningar och sedan tog det stopp. Jag har haft jättesvårt att samla mina tankar kring något här på bloggen på sistone, vilket är synd eftersom jag hade många reflektioner strax efter firandet.

Jag träffade två vänner i min gamla pluggstad. Någon vecka innan hade vi delat upp ritualens delar mellan oss, och enskilt förberett olika delar. Det finns förstås både för- och nackdelar. Det blir lätt spretigt, när man inte har samma rituella bakgrund och preferenser, å andra sidan är det lite spännande eftersom man kan lära sig något nytt och få annorlunda infallsvinklar.

Det var länge sedan jag träffade andra med samma tro nu, och det var underbart att öppet sitta och diskutera relaterade saker. Vi pratade om athame, olika stadier av utövande etc. Jättekul!

Där tog ångan slut igen, jag tror att det beror på allergin som verkar ha slagit till på riktigt. Jag hoppas på att orka återkomma snart. Kram till alla i sommarsolen!


Kommentarer
Postat av: Tika BlueRain

Hoppas orken återkommer snart igen, ta det lugnt bara och njut av solen och värmen :-)



Blessed be!

Postat av: Livsagnostiker

Låter spännande.

Man kan inte vara på hela tiden när det gäller bloggen, för mig går det upp och ned.

2012-05-27 @ 23:28:17
URL: http://livsagnostiker.blogspot.com
Postat av: neina

Äntligen lite nya inlägg ;) Men skriva bara när andan och orken faller på! Hoppas allergierna lugnar sig. Ser fram emot dina reflektioner! Jag tror det är årstiden, funderingarna har kvicknat till här också! Och visst är det något viktigt och speciellt att diskutera med andra som också har samma tro. Floreat!

2012-05-30 @ 23:35:31
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback