wicca and all things awesome -

Ljusens tid

 
När vi var och handlade på ICA idag, upptäckte jag dessa storpack med 8 guld- och silverljus. Jag kollade inte ens vad de kostade, utan grabbade åt mig ett packe av varje. Det måste hur som helst vara mycket billigare än att köpa styckljus för 10-15 kr.
 
Julen är verkligen guld- och silverljusens tid, övriga tider på året är de ganska svårfunna, så därför slog jag till. Den färgen på ljusen är nämligen mina favoriter när det kommer till altarljus som representation för Guden och Gudinnan, som jag lärde mig av min första lärare för så många år sedan... Oj vad tiden flyger förbi.

Kommentarer
Postat av: Tika BlueRain

Ja, de ljusen är perfekta för att representera Gudinnan och Guden! Får hålla utkik efter storpack jag med :-)
Blessed be!

Postat av: Livsagnostiker

Är de av paraffin eller stearin?

Svar: Det står inte på förpackningen! :)
Ceriadwen

2012-11-25 @ 23:52:48
URL: http://livsagnostiker.blogspot.se
Postat av: Livsagnostiker

Ah, får försöka se ifall jag hittar dem. Jag försöker hålla mig undan paraffin för miljöns skull så jag hoppas verkligen att de är stearin! Tack för att du svarade i alla fall <3

Svar: Nu har jag provat dem och jag tror att det är stearin, för det rinner inte ner på sidorna av ljusen. :) Skönt!
Ceriadwen

2012-11-27 @ 19:07:41
URL: http://livsagnostiker.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback