wicca and all things awesome -

Konstig period

Jag tycker att jag är inne i en konstig period nu, och dessutom är den väldigt svår att beskriva samtidigt som jag vill skriva av mig! Jag tror jag har skrivit att förra året var ett väldigt bra "andligt" år för mig, med mycket ritualer och mycket framåtskridande, så kändes det. 2012 har dock varit ganska torftigt, vilket inte minst har synts på bloggen. Till stor del har det nog stannat av på grund av två flyttar och ett nytt jobb, och sådant tror jag nästan alltid påverkar, men jag tror inte att det är hela sanningen. Det började även till viss del innan första flytten, men jag kan banne mig inte sätta fingret på det!
 
Ord kan inte beskriva min upplevelse just nu... men det känns som att något sakta växer inom mig, något som blir större och större och mer fyllt med energi. Kanske en insikt, kanske en medvetenhet... Men ännu är det dolt för mig. Vad jag hoppas är att det är något som mognar och kommer att berika mitt liv och mitt utövande, men jag vågar inte riktigt sätta tillit till det.
 
Sammanfattningen är att även fast det känns som att det på ytan råder stiltje så händer det saker under ytan... Vi får väl se vad det blir av det!
 

Kommentarer
Postat av: Livsagnostiker

Låter ändå lite spännande, som ett äventyr :)

Postat av: Ariadna

Så brukar det ju ofta vara tycker jag, man har sina perioder när man utvecklas innåt men man kan inte sätta fingret på det. Jag brukar ofta känna så när jag har haft en intensiv period av lärande. Därefter hamnar jag i en slags andlig lågkonjunktur när jag känner att det är mycket inom som måste få reda ut sig själva. När jag kommer ut ur en sådan period så ser jag ofta på saker på ett nytt sätt. Vi får hoppas att det är så som det kommer kännas för dig med när du är färdig med detta. Lycka till så mycket! :)

Var Välsignad!

2012-10-27 @ 11:01:16
URL: http://www.dimmornasdotter.se
Postat av: Tika BlueRain

Kan faktiskt säga att jag känner igen det du försöker beskriva :-) Händer mycket under ytan, men inget som direkt syns för andra, vad gäller min egen andlighet. Känns rätt skönt att jag inte är ensam om det, för jag har också varit lite orolig för att tappa bort wicca när jag haft så mycket omkring mig det här året, men samtidigt har det funnits en lugn förvissning långt inne i mig, som har sagt att allt det som händer mig, som jag tillåter hända mig, det här året, bara kommer berika mitt andliga liv senare! :-)
Blessed be!

2012-10-28 @ 18:40:32
URL: http://tikansskriverier.wordpress.com/
Postat av: Asynja

Det är spännande att läsa hur någon upplever en sådan här känsla innan man så att säga fått svaren. När det "bara" är en aning. För det är ju något som ofta kan vara svårt att beskriva med ord.
Det låter som du går något spännande till mötes. Lycka till!

2012-10-28 @ 20:52:15
URL: http://waytowicca.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback