wicca and all things awesome -

Fullmånen - januari

 
Nu ska jag försöka ta tag i och fräscha upp mina esbatfiranden igen! Men bara fullmånarna. Innan firade jag ny-, full-, och mörkmåne (inte alltid konsekvent dock). En period lyckades jag få flyt i att följa månarna och tyckte mycket om det. Jag har nu funderat och läst och skapat en ny ram som jag vill använda vid fullmånarna. Bland annat drar jag tre cirklar, en vit för Jungfrun, en röd för Modern och en svart för Den Gamla. Både när jag drog dem och tog bort dem en i taget fick jag en stark visuell, taktil och emotionell känsla. Så det var jag nöjd med!
 
Varje månad på året har jag tilldelat en gudinna som jag associerar med årstiden och som jag vill hedra och fokusera på. Januari gav jag åt Hestia, som jag har fastnat för på sistone. Fokus låg på hem och trygghet. Åter igen en bubblande, tacksam, glädjerik känsla i cirkeln!
 
Den här vackra bägaren fick jag av min vän när jag hälsade på henne i helgen. Jag är så glad, nu slipper jag ha ett vanligt vinglas!
 
 
På bilden över ser ni min ganska nyinköpta saltskål. Som ni ser står det "Salt" i botten vilket jag tyckte var lite kul. Den är också ganska obehandlad och härlig att ta i och har en bra storlek.
 
 
Här är min staty av Hestia som jag gjorde för ett tag sedan. Inte världens vackraste men den funkar. Snödroppen bredvid gjorde jag med vännen i helgen och ska bli ett halsband.
 
Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Tika BlueRain

Så fint och mysigt altare du har :-)

Gillar din idé angående gudinnorna också, ett bra och fint sätt att fokusera på det som känns viktigt :-)

Blessed be!

Svar: Tack och kram! :)
Ceriadwen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback