wicca and all things awesome -

Orientalisk dans

Japp, precis som rubriken säger ska jag börja dansa orientalisk dans i höst. Med andra ord magdans, även om det är ett missvisande ord eftersom man förstås dansar lika mycket med resten av kroppen. :) Jag anmälde mig igår kväll, men redan innan hade jag köpt en sjal med sådana där plingande saker i. Jag tänkte att ska jag göra det här ska jag väl göra det fullt ut och inte bry mig om andra. Det här ska bli MIN upplevelse! ;) Jag ska orma mig, slingra mig, få bättre kroppskännedom och ha så kul medan jag gör det! Det är i alla fall planen. Det här är något jag har velat göra länge och efter att två vänner i en annan stad anmälde sig fick jag äntligen tummen ur och gjorde detsamma. Synd bara att vi inte kan dansa ihop, men vi kan ju alltid göra det då vi träffas. Haha, vilken syn.

I går åkte min lillasyster hem till Tyskland efter att ha hälsat på här i två veckor. Det var underbart att se henne igen och jag hoppas vi ses i jul eller förhoppningsvis innan dess. Hon kanske flyttar tillbaka vid jul om hon får plats som tatuerarlärling, så  jag håller alla tummar och tår för det skulle passa henne perfekt!

Kompisen
Angelika fick i onsdags en liten son, Kaspian, och allt gick bra. Jag är så glad! Grattis! :D

Kommentarer
Postat av: mana

magdans är så vackert. jag önskar att jag också vågade.

Postat av: Ceriadwen

Om det är något man verkligen vill så vågar man! :)

2008-08-10 @ 15:52:37
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: mana

inte jag fan :/

2008-08-10 @ 16:31:00
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Emma

Ååh vad roligt! Jag är också jättesugen på att börja dansa något. Mest för att det är roligt men också för att få lite bättre kondis :-)

2008-08-11 @ 19:14:30
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Emma: Ja, kondis är ett stort plus förstås. Vet inte alls riktigt hur ansträngande orientalisk dans är men det lär jag väl få reda på. :P

2008-08-12 @ 16:11:35
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback