wicca and all things awesome -

Annalkande höst

Jag har inte hunnit blogga så mycket på sistone. För en vecka sedan skrev jag omtenta och innan dess pluggade jag till den, sedan var jag så gott som utslagen i några dagar. I går åkte jag in till universitetet för att gå på introduktionen till nya kursen. Jag tror det kommer bli inspirerande och spännande. Jag ska även gå en baskurs i formgivning. Det börjar bli roligt med min utbildning, jag börjar bredda mig inom de estetiska ämnena vilket kanske innebär att jag kommer att kunna få en sådan tjänst i framtiden. Det vore kul att få ha undervisning i estetisk verksamhet och svenska, det skulle passa mig väldigt bra.

Jag tror inte att någon har undkommit att känna höstens antågande. Doften utomhus har förändrats de senaste veckorna, löven börjar gulna så smått och vädret är inte direkt vad jag kallar "somrigt". Jag känner hur man mest vill dra sig inomhus, kura ihop sig, dricka varm choklad och såklart... baka! Nu senast var det cheesecake med mumsiga bär.

Vår stationära dator har tyvärr brakat ihop och är för närvarande på reparation. Jag skulle vilja lägga ut några kort men det får alltså vänta. Det är nämligen så här att jag har upptäckt ett jättefint redskap för min tro: radband! Om det vill jag skriva ett inlägg, men då vill jag gärna ha med en bild på det jag gjort åt mig själv. Men nu vet ni vad som väntas här i framtiden i alla fall. ;)

Jag avslutar med en dikt om Mabon (nästa högtid i årshjulet), skriven av
Rev. Raven Spirit:


Mabon Poem

The cool wind blows in the trees
The God has fallen to his knees
Love for the land
Of kin and clan
A sacrifice so strong and noble
He has just secured our survival
Fruit of the vine
His gift in kind
Is ripe and sweet
Ready to eat
The year doth wane
As summer fades
Orange, brown and yellow too
These colors of the autumn skew.
As the life from the earth begins to fade
We are reminded of goals set on Yule day
We have watched them grow
Truth to know
Now we harvest the fruit
Of the seeds we've sown
Are you happy with the things you've done?
Or do you wish you could hide your head, and run
The wheel teaches lessons vast
But in the end, you plant your path
Sown with joy, harmony, graces
Or pain and strife, unhappy faces
But now we celebrate
And give thanks for the Lord and the Lady

Kommentarer
Postat av: Nybörjare

så vackert.

2008-08-21 @ 19:44:32
Postat av: Emma

Men visst är det underbart med hösten också! Alla dessa vackra färger, och det luktar alltid som bäst på hösten tycker jag :-)

Postat av: Nybörjare

ja hösten är underbar. snart har man en giltig ursäkt att sitta med en kopp varm chocklad insvept i en filt och mysa. eller ta en skön promenad i den vackra naturen. jag gillar att se alla fina svampar som sticker upp lite över allt.

2008-08-27 @ 18:52:07
Postat av: Ceriadwen

Jag håller med er båda. ^^

2008-08-27 @ 21:13:00
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback