wicca and all things awesome -

Orientalisk dansuppvisning



Jag tänkte bara att jag skulle skriva något litet om dansuppvisningen som vi hade vid lucia 13/12. Bilden här är från det första uppträdandet. Tre tjejer kom ut med de här enorma kandelaber-liknande ljuskronorna i en nedsläckt restaurang, för att sedan dansa och till och med gå ned på knä med dem. Det var otroligt vackert och effektfullt. De hade jättefina dräkter också. Toppeninledning!

Efter några dansare till var det dags för vår nybörjargrupp, men jag tyckte vi höll rätt okej nivå med de andra. Kanske var det mycket tack vare koreografin som vår duktiga danslärare hade gjort! Numret gick bra och efteråt fick jag en jättekick, jag var enormt stolt över mig själv för att jag hade vågat dansa inför publik. :) Någon vecka innan hade jag nämligen bestämt mig för att inte dansa, mest för att det har varit så stressigt med studierna. Men sedan var det bara tre i dansgruppen som ville dansa och det behövdes fler, så jag ställde upp. Och det ångrar jag verkligen inte! Det var det roligaste jag gjort på länge.

Det kändes konstigt i måndags att inte få åka iväg och dansa, jag måste verkligen hitta en annan kurs så jag kan fortsätta. Att dansa hemma i min lilla lägenhet känns inte nog längre. ;)

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Det ser superfint ut:)

Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-18 @ 23:19:21
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

CrimsonAnna: Ja, det var riktigt stämningsfullt sådär vid lucia! :)

2008-12-18 @ 23:23:27
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Att uppträda är så himla roligt! Saknar kicken man får av att stå inför en massa främmande människor och träda in i en annan roll än sig själv. Det är konstigt egentligen, jag hatar att hålla i föredrag och presentationer, men att spela teater eller dansa på scen det har jag inga problem med! Men jag måste fråga, när ni dansar, har ni då bara magar? :)

2008-12-19 @ 12:18:56
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Emma: Haha! Nej, vi har aldrig dansat med bara magar i min grupp, men det var en del andra dansare som gjorde det vid uppvisningen. Jag kan förstå vitsen med det, eftersom man faktiskt kan se alla coola rörelser man gör med magen då! :D

2008-12-19 @ 19:02:54
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback