wicca and all things awesome -

Knivar och blod

Nu är jag tillbaka efter lite julfirande med släkten. Det har varit lugnt och skönt, alldeles utmärkt. Har fått lite smått och gott i julklapp, bland annat:

* Dvd, Värsta språket
* Dvd, Stenristarna
* Cd, Deine Lakaien "20 Years of Electronic Avantgarde"
* Presentkort på IKEA
* Mjöd
* Pengar
Etc. :)

Den roligaste klappen jag gav bort var en bok som heter "Onda pingviner". Den kan jag rekommendera, haha!

Vad jag egentligen tänkte skriva om var min dröm i förrgår. Jag kan drömma så brutala drömmar! Den senaste tiden har det varit mycket knivar och blod, så också nu. I drömmen hade jag en vän som hade blivit våldtagen av en pedofil. När hon skulle tala ut om händelsen med en psykolog, lustmördade han henne. Senare dök denne man upp i mitt kök och berättade vad han hade gjort med min vän. Jag blev utom mig, galen av raseri. Jag tog upp vår brödkniv och attackerade honom, eftersom jag var livrädd för att han skulle göra samma sak mot mig. Han log, och någonstans visste jag att jag egentligen inte kunde lyckas. Men då bad jag i drömmen att snälla, snälla låt mig lyckas skada honom! Jag körde då in kniven i magen på honom och i drömmens ojämförliga tankebanor tänkte jag att jag var tvungen att skada så många inre organ som möjligt. Jag drog då ut kniven lite, riktade den uppåt och högg igen. Nice, very nice.

Ja, det är bra underligt med drömmar, eller hur? Man undrar ofta vad de vill säga.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Ja, verkligen underligt med drömmar, allt är så självklart i drömmen och man funderar ingenting, utan bara gör. Kanske är det bara så att man i drömmens värld kan släppa alla hämningar och bara få ut all stress, ledsenhet men även lycka som man har inom sig? I drömmen kan ju ingen skadas, så då är det fritt fram :)

2008-12-29 @ 17:39:17
Postat av: Ceriadwen

Ja, det kanske är så. :) Den där spärren som släpper.

Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Tack! Och jag önskar dig allt gott 2009 - nu är det soliga januari! Kram.

2009-01-01 @ 14:47:28
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback