wicca and all things awesome -

Luna rulz

Nu måste jag dela med mig av en smått magisk händelse, för sådana är ju alltid trevliga att läsa om, eller hur? ;) Vid nymåne tände jag ett ljus för något jag hoppades kunna dra till mig i livet: ett sätt att bli kvitt mina hudproblem. Jag hade skrattat lite för mig själv när jag köpte det där ljuset, eftersom jag betalade 29 kr för ett ynka litet doftljus. "Det är bäst att det funkar nu!" tänkte jag. Jag funderar ibland över magi, varför funkar något eller varför vänder universum en ryggen ibland när man verkligen jobbar magiskt för något? Vad är det som tippar vågskålen? Jag vet faktiskt inte, kanske ska det svida lite, kanske räcker det med lite, för att det ska fungera? Det sved i alla fall lite grann i mig av att köpa ljuset.

Hur som helst. Två dagar senare besökte jag min wicca-vän som just har varit på en örtkurs och lärt sig göra diverse salvor, krämer, oljor etc. Gåvan hon gav mig var en salva för problemhy. Och jag insåg inte sambandet förrän sent i går natt! Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det är ett tecken och att det ska fungera!

Luna rulz! ;P

Kommentarer
Postat av: Emma

Om det är finnar du lider av kan jag varmt rekommendera färsk aloe-vera annars. Har funkat super för mig! :-)

Postat av: Ceriadwen

Emma: Jag har en aloe-vera hemma men den blir inte verksam förrän om typ 3 år. Haha. Tack för tipset, men det får nog bli en hudläkare den här gången. Den förra jag besökte var allmänläkare och även fast han tog mina problem på allvar verkade han inte veta mycket om dem.

2008-07-12 @ 13:29:16
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback