wicca and all things awesome -

Dröm

OK, nu ska jag plåga er med ännu en dröm, denna från föregående natt:

Jag befinner mig i ett rum i en stor borg tillsammans med en skock barn och en äldre, vacker kvinna. Hon är den som är ansvarig för barnens religiösa fostran och jag lär dem att strida. Själv är jag en stark, vithårig man i övre medelåldern. Barnen är kring 10-11 år gamla och mestadels pojkar, av vad jag kan se. Nu är alla dock upprörda och oroliga, eftersom de kristna männen är på väg att storma oss. Kvinnan tar med sig barnen och flyr via en utgång. Genom ett fönster ser jag hennes blå kappa försvinna bort i mörkret med de vitklädda barnen i släptåg. Men plötsligt återvänder två pojkar och säger att de hellre vill följa mig. Jag inser att jag inte längre kan uppehålla fienden utan måste fly samman med barnen. Genom en annan dörr lyckas vi komma ut och vi springer. Det här är den värsta delen av drömmen, eftersom landskapet är vidsträckt och lätt att överblicka. Chansen att vi klarar oss osedda är inte stor. Jag manar på pojkarna och säger "Oroa er inte, jag har klarat mig undan i sådana här drömmar förr." 

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Ganska roligt avslut iaf ;)

Postat av: Ceriadwen

Ja, det är lite underligt när man i drömmen inser att man drömmer. :)

2008-11-21 @ 13:26:26
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, bra avslut iaf!



Men jag förstår inte. Du drömde alltså att du var någon annan än dig själv! Det har aldrig hänt mig och jag har aldrig (inte vad jag kan minnas iaf) hört att någon annan har gjort det :-O

2008-11-21 @ 18:49:21
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Emma: Jaså? Jag hade ingen aning om att det var lite ovanligt, jag gör det ganska ofta. :)

2008-11-22 @ 01:33:46
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Jag drömmer också ofta att jag är nån annan, inte ovanligt att jag byter kön i mina drömmar ;)

2008-11-22 @ 13:53:49
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback