wicca and all things awesome -

Lyrisk

Oj! Jag kan knappt tro att det redan har gått en vecka sedan mitt förrförra inlägg! Nu är jag hemkommen efter ännu ett danstillfälle och jag är minst sagt lyrisk. Det var fruktansvärt roligt idag, kanske delvis på grund av att det var en man där som spelade trumma. Det blev en helt annan energi än från en cd-skiva.

Först satt han och spelade i en ända av salen och så skulle vi dansa mot honom. Alla dansade på ett långt led, sida vid sida, mot honom med snärtande höfter och klirrande sjalar. Det blev nästan lite sensuellt. Eller jo, det blev det. :) Det kändes som en... rit kanske? Det blev en väldigt stark polaritet mellan honom och oss, han var ju trots allt den enda mannen närvarande.

Dansen fortsatte och energin bara steg och steg. Det spratt i hela min kropp och i de små pauserna som blev nästan skuttade, hoppade jag och fnittrade lyckligt. Jag kände mig lätt, frisk, hel.

DANS ÄR LIKA MED FRIHET!

På lucia, den 13 december, ska det bli orientalisk afton. Då ska vi äta gott på en restaurang och olika dansgrupper ska uppträda, även vi. Även om det inte kommer bli jätteproffsigt kommer vi nog ändå att ha väldigt, väldigt kul. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det där lät sannerligen som en helt fantastisk upplevelse! Blir själv otroligt sugen att testa på magdans! :-)

Postat av: Angelika V

Vad kul det lät, är så härligt när man får sådan energi :)

2008-11-12 @ 09:39:12
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Ceriadwen

Emma: Ja, jag kan verkligen rekommendera det! :D Nästa projekt blir afrikansk dans tror jag. ;)





Angelika V: Ja, det var en riktig energiboost. Man kan nog inte få för många sådana. Absolut så här års.

2008-11-12 @ 10:51:43
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Cheddar

åhå, får man komma och titta?

2008-11-16 @ 20:02:55
Postat av: Ceriadwen

Cheddar: Jag vet ej! Jag ska fråga om det ikväll. :)

2008-11-17 @ 13:15:54
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback