wicca and all things awesome -

Grön pyssling

Jag tror säkert att jag har skrivit om detta pinsamma någon gång tidigare. Jag har ständigt återkommande drömmar om en sak, och i natt hände det igen: Jag drömmer om toaletter! Och inte vilka toaletter som helst, utan offentliga sådana. Ofta mörka, smutsiga och rätt snuskiga. Med dörrar som inte går att stänga, folk som kikar in och obefintliga spolfunktioner... I natt fanns där också en grönaktig liten man, någon slags pyssling. Han varnade mig för kvinnan jag just träffat, sa att jag och mina bröder borde dra snabbast möjligt. Det var svält och den här kvinnan hade erbjudit oss någon form av jobb som jag inte trodde att vi kunde tacka nej till. Jag fick någon form av torrt gräs av pysslingen som jag gömde i min bh. Sedan gick jag ner till kvinnan, som var precis lika skräckinjagande som Snövit i Rammsteins video Sonne(!). Jag minns inte hur resten av drömmen fortlöpte, men jag har en känsla av att vi lyckades köra därifrån i en bil.

(Jag vågar förresten inte tänka på vad Freud hade sagt om mina toalett-drömmar. Att jag var hysterisk allra minst!)


Nu när jag minns det måste jag skriva om en annan konstig och lite smårolig dröm jag hade för några dagar sedan. Det första jag såg i drömmen var djur. Massor av djur! Det var giraffer, rävar, hästar mm. Sedan red jag plötsligt genom en vacker skog. Eller ja, jag red inte... Jag åkte efter hästen på ett litet bord! Det var en rätt skumpig resa vill jag lova. Framför mig på den lilla skogsstigen kom en man åkandes och när vi passerade varandra skämdes jag något oerhört för att jag inte hade hjul på mitt åkdon, så mycket att jag var tvungen att vända bort blicken. Efter en stund åkte vi in i en tunnel som det inte fanns någon väg ut ur. Plötsligt kunde hästen tala och föreslog att han skulle sparka ett hål någonstans. Jag blev förfärad, inte för att kusen hade börjat snacka, utan för att här skulle minsann ingenting förstöras! Jag hittade ett stort hål som dock var över min huvudhöjd och där skulle hästen försöka ta sig igenom. Oturligt nog vaknade jag innan han hann försöka. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, det är alltid en rent nöje att läsa om dina drömmar! :-) Jag önskar att jag också kunde komma ihåg mina drömmar så detaljerat..!

Postat av: Ceriadwen

Tack! Jag försöker skriva dem med lite humor eftersom jag själv tycker att det är dötrist att läsa andras drömmar (oftast). ;)



Det här med att komma ihåg drömmar känns lite som en vanesak. Ju mer jag tänker över mina drömmar och skriver ner dem, desto lättare får jag att minnas framtida drömmar. :)

2008-11-20 @ 16:07:26
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback