wicca and all things awesome -

Pyttipanna...

... skulle man kunna döpa det här inlägget till.

Vaknade för inte så länge sedan ur en hemsk mardröm (ja, jag vet att det är ganska sent men jag är ledig). I den lärde jag mig att man ska se upp med män som ser ut som Pippi Långstrumps pappa -- fast med extremt små fötter -- som vill bli hjälpt av med sina blå skor utomhus i regnet. Sedan kommer han tillbaks med fler skumma män för att bryta sig in hos ens coven. Så är det. Akta er nu.

I går var jag på second hand och hittade lite roliga böcker. Först och främst en bok om julbak och julgodis. Gissa vem som verkligen längtar efter doften av pepparkaka, kanel, saffran, apelsiner och stearinljus?! I år planerar jag att baka tills jag stupar och jag måste säkert börja minst två veckor innan jul! ;P

Jag hittade även en bok om folktro i samband med örter och träd, men den innehöll också många recept och söta illustrationer. Den ska jag ge till min kompis, som är mer inne på örter än jag är.

Det blev också två skönlitterära böcker: Mot fyren av Virginia Woolf och Gobelängen av Kylie Fitzpatrick. Jag älskar att köpa böcker för runt 10 kronor styck!

När jag gick till mataffären i förrgår gick jag över ett litet gräsområde och upplevde att jag fortfarande kan skratta och känna mig lycklig bara för att marken är mjuk under mina fötter! Det låter kanske konstigt, men var en välkommen upplevelse. :)

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag tänker också baka en massa i år, och göra godis! Brukar inte orka med sådant annars, men nu ska jag banne mig! :-D

Postat av: Ceriadwen

Monica: Härligt! :D

2008-09-27 @ 16:37:16
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Uuuh, jag får ångest över att behöva tänka på jul redan! :-P

2008-09-27 @ 17:59:04
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Emma: Försök sluta prestationsinriktat och försök se det roliga och mysiga istället! :)

2008-09-27 @ 21:18:37
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback