wicca and all things awesome -

Uppdatering

Här kommer en liten uppdatering om vad som sker i mitt liv för tillfället, stora och små tankar.

Kaffet puttrar i köket och sprider en hemtrevlig, aromatisk doft. Jag har precis skrivit klart gårdagens grupprotokoll och mailat ut det. Andra uppgifter jag har i dag är att läsa lite om Shakespeare och göra en liten uppgift till morgondagens första tillfälle av formgivningskursen. Det var något om att rita två bokstäver med olika form och reflektera lite. Borde inte ta så lång tid, men ikväll ska vi repa så jag vet inte hur stressigt det blir.

I förrgår kom mitt paket från Ellos, innehållandes en
mörkröd höstjacka och en mysig grå tröja. Jag var orolig att jackan inte skulle passa, för det är ju en chansning att handla utan att prova, men den satt perfekt! Väldigt fin jacka för 350 kronor måste jag säga, rekommenderas varmt! Nu kan jag känna mig snygg och varm i höst. ;)

Jag har kommit igång med både recenserande och läsning igen. Har recenserat "Solens dotter", "Åskgudens son" (haha, det låter som att de där titlarna hör ihop!) och "Vargens lya" och ska strax skicka dem till Lettura. Åh vad jag älskar böcker! I förrgår påbörjade jag en helt makalös bok som heter "Det röda tältet", det är precis sådana böcker som jag älskar. En riktig njutning att läsa, både vad gäller språket och berättelsen. Jag är väldigt, väldigt svag för böcker (och filmer) om starka, kloka kvinnor.

Nu, när spänningen har lagt sig, kan jag berätta om en händelse från helgen. I söndags lyckades jag och min man ömsesidigt skrämma upp oss till att tro att jag var gravid! Nu kan jag skratta åt det, men då höll jag nästan på att svimma vid något tillfälle vid utsikten att bli mamma. Eftersom vi har beslutat oss för att inte skaffa barn blev det lite panikartat och allsköns funderingar började snurra runt i huvudet. Det skulle kännas enormt svårt att göra abort och frågan är om jag inte hade behållt barnet... Jaja, nu slipper jag i alla fall tänka på det, för lingonveckan har gjort sitt intåg och jag har aldrig varit mer tacksam!

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Skrämmande, minns ju hur det var när vi köpte graviditetstest, man gick som på nålar och kände sig smått skräckslagen hela tiden. Men blev överlycklig när jag fick plusset iaf :)

Men i ditt fall - skönt att det inte blev nåt så du kan känna dig lugn ;)

Postat av: Ceriadwen

Angelika: Ja, det var en himla tur! Annars hade det blivit stora förändringar. :)

2008-09-07 @ 21:26:04
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback