wicca and all things awesome -

Positiva tankar

Jag måste bara klaga på att min hjärna känns som att den har plockats ut och hamrats på. Den ligger och vrider sig och gnyr i mitt huvud! Jag försöker nämligen ta itu med en rest från litteraturvetenskapen som ha legat i ca ett år. Det är dåligt, mycket dåligt gjort av mig. Och min hjärna vill som sagt inte alls vara med för den minns nu längre ingenting om det moderna genombrottet i Sverige, för att inte tala om kopplingen svensk-internationell litteratur. Det värsta av allt är det förbaskade oxford-systemet. Jag har bara skrivit enligt harvard innan och min hjärna säger blankt nej till att lära sig ett nytt system. Min hjärna slår rent av bakut och krymper ihop i butter protest.

Nåväl, jag har tagit några små steg mot en mer positiv tillvaro. Jag hittade ett bra citat i en tidning idag som jag skrev av med guldpenna på ett fint papper och satte upp på väggen där jag sitter och skriver:

"Kvalitet är tålamod,
tålamod är kvalitet."

Jag har också påbörjat en slags affirmationstavla, eller önskebild. Jag klipper ut bilder eller ord som representerar vad jag vill ha och klistrar upp dem på ett stort, himmelsblått papper. Sedan är väl meningen att man ska titta på bilden en stund varje dag och visualisera att man har allt det där. Enligt många så funkar det, vi får väl se hur det går för mig!

Kommentarer
Postat av: Angelika V.

Skulle nog också behöva skriva upp de där orden och ha ständigt med mig, för tålamod är inte alls min starka sida! :P

Postat av: Ceriadwen

Mitt tålamod har bara sjunkit med åren, haha! :P

2009-04-04 @ 01:12:03
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback