wicca and all things awesome -

Julafton

Nu är det julafton. Jag tycker fortfarande att det är mysigt och lite magiskt. I år har vi dessutom massa snö trots att det är töväder. Jag har nyligen gjort det sista julgodiset, jag rostade nötter för första gången, smälte choklad och blandade samman allt med lite müsli. Nu ligger det i köket och stelnar innan jag ska skära upp det i rutor och avnjuta med lite kaffe. Haha, julstämningen bara ligger och puttrar inuti mig, kan det bero på risgrynsgröten med kanel till frukost? Mycket kanel.

I går gjorde jag tryfflar, maken gjorde julkryddade köttbullar och jag var tvungen att koka om marmeladen eftersom den inte stelnade ordentligt. Jordgubbs- och chokladmarmelad... Mmmm! :) 

Efter Kalle Anka (en tradition jag håller stenhårt på) blir det underbar mat och sedan tv och godsaker. Ska se Polarexpressen som jag hoppas är bra.

Nähäpp, nu måste jag gå och hjälpa älsklingen med gratängen.

God jul!


Jo förresten, jag har fått jobbet tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Emma

God jul! Och vad härligt att du fick ditt jobb tillbaka! :-D

Postat av: Angelika V

Oj, så mycket underbart och juligt du har fått gjort!

Såg du polarexpressen då? såg bara slutet för glömde bort den och blev besviken på att det var dubbat :(



Så jättebra att du har fått tillbaka jobbet! Wee! :D

2009-12-26 @ 03:09:04
URL: http://vittervarlden.blogspot.com/
Postat av: Ceriadwen

Tack hörrni! :) Polarexpressen var väl OK, men besynnerligt händelselös. :)

2009-12-28 @ 19:59:06
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback