wicca and all things awesome -

Gryning!

Morgonstund har guld i mun, heter det ju. I dag har jag gjort ett tappert försök att vända dygnet rätt genom att gå upp klockan 07.00, då maken skulle upp och jobba. Jag hade vaknat av mig själv några minuter innan, efter en mardröm om rutten lax, så det var inga större problem att komma upp. Sedan mös jag i soffan i morgonrock och en filt. Lägenheten är kall så här års. När älsklingen hade gått satte jag igång en dvd med Gilmore Girls, som han gav mig för ett tag sedan. Varannan minut sprang jag till fönstret för att se gryningen komma, det är ju inte ofta som jag frivilligt är vaken då.

Mitt starkaste minne av en soluppgång var när jag i femman sov över på skolan med min klass. Tidigare den natten hade jag högläst den läskigaste spökhistorien jag visste, August Derleths Metronomen. Den fanns med i en antologi min mamma hade (jag skriver hade, eftersom den nu står i min bokhylla) som hette Tretton kring mordet (Originaltitel Bar the Doors), noveller valda av Alfred Hitchcock naturligtvis. Har ni spenderat natten på en skola, vet ni förmodligen hur svårt det är att sova. Så när det första bleka ljuset syntes över himlen, satt jag uppflugen i ett av klassrummets enorma fönster och tittade. Jag minns att jag hade på mig min pappas varma tröja, som var klarblå- och orangerandig. Jag minns att jag kände mig trygg.

Nåväl, här kommer lite bilder. Klicka för förstoring! Katten var så söt där hon satt och solade sig. :)

   

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så fin kisse :) Soluppgångar är det mest fantastiska som finns, om man bortser från norrsken (som jag fullkomligt avgudar!)



Angående bilden: Japp, jag använde photoshop. Vilket är det program jag använder mest när det kommer till att redigera bilder! :)

Postat av: Angelika V

Väldigt vackra bilder :)

2009-01-07 @ 19:27:15
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Ceriadwen

Emma och Angelika: Tack! :)

2009-01-09 @ 13:54:26
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback