wicca and all things awesome -

En hemsk dröm

Suck! Jag vaknade med fullskalig huvudvärk och ömma axlar och nacke. Dessutom mådde jag dåligt efter en obehaglig passage i en annars spännande dröm.

I drömmen hade jag varit ute på landet, i ett hus vid en sjö. Jag var där med en präst och en prästinna. Prästen hade kort mörkt hår och kort mörkt helskägg och en lång svart dräkt. Vid ett tillfälle stod han ute i sjön, som var långgrund. Det var en sådan vacker bild när han stod där, med det speglande vattnet under sig och den blå solvarma himlen över sig. Jag tänkte att jag var tvungen att hålla kvar intrycket, så att jag kunde måla av honom senare.

Han gick in mot stranden och fram till mig och prästinnan. Hon berättade att jag hade tänkt byta kraftnamn. Han frågade vilket och jag sa det. Då berättade han att han hade känt en kvinna med det namnet, räknade upp hennes egenskaper, och sa att det var skönt att se att hennes själ levde vidare.

Senare på kvällen skulle vi ha en ritual. Nej usch, jag kan faktiskt inte skriva detaljerat om det här, för det är för hemskt. Jag skäms för att jag över huvud taget har drömt det, men jag dödade mina katter. Medan jag gjorde det kände jag ingenting, men sedan var det som att det slog mig, som om ett mer vardagligt medvetande trängde sig igenom. Jag gick till en toalett, vred igång kranarna och började gråta. Jag grät och grät och såg mig i spegeln, där mina ögon lyste tillbaka mot mig. Sedan vaknade jag som sagt med huvudvärken.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Fy, din stackare! Vilka drömmar du har, i klass med mina faktiskt, men jag skriver aldrig ner dem längre, bra att du gör det, så du får ur dig dem. Hoppas huvudvärken släpper, och att du drömmer nåt roligare nästa natt.

Styrkekram!

2009-01-16 @ 15:03:10
Postat av: Ceriadwen

Angelika: Ja det är faktiskt skönt att skriva av sig! Huvudvärken försvann efter en tablett och lite kaffe. :) Kram kram!

Postat av: Emma

Men fy vilka drömmar du har! :O Jag har aldrig (som tur är) drömt att jag dödat någon, djur eller människa. Däremot har jag återkommande mardrömmar som handlar att min pojkvän på ett eller annat sätt lämnar mig och skaffar en ny partner. Det är lika hjärtskärande varje gång och jag vaknar alltid gråtandes. Nej, usch för mardrömmar!

2009-01-17 @ 00:17:05
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Maria

ursch, jag hade en likande dröm för några veckor sedan då jag drömde att min lilla syster bandfast en katt i ett rep med många knutar och sedan dränkyte hon den. De var jätte hemskt!! Undarar vad alla hemska drömmar kommer ifrån?

Hoppas du blir av med dina mardrömmar. /kram

Postat av: Arandur

Hopas du får en bra helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-18 @ 15:16:17
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Blondinkatrin

läskigt!! jag drömde också en hemskt dröm inatt men fast jämfört med din var de ju rena dagdrömmmen ^^ (det står på min blogg vad jag drömde :)) hehe



undra om olika drömmar betyder något ... :)

2009-01-18 @ 15:17:32
URL: http://blondinkatrin.blogg.se/
Postat av: Simine

Läskigt att drömma något sådant!

Men det måste inte betyda något dåligt, det sägs att om man drömmer om någon/någots död, så förlängs dess liv. =) Men man mår ju inte så värst bra av att drömma något sådant, så man får hoppas att mardrömmarna inte kommer tillbaka =)

2009-01-24 @ 18:07:08
URL: http://colourclick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback