wicca and all things awesome -

Stort ansvar

Jag fick ett privat meddelande på en community, en konstcommunity till råga på allt. Ett långt brev där en brittisk tjej bad om råd hur hon skulle gå vidare med wicca. Det var lite märkligt eftersom vi har inte pratat mycket om wicca, bara i samband med en del av mina bilder och några inlägg hon har gjort i sin bloggfunktion. Men hon hade förtroende för mig, hon trodde att jag kunde hjälpa henne, hon skrev att hon kände det intuitivt. Men med ett sådant förtroende kommer stort ansvar. Jag skrev att jag skulle reflektera över vad hon skrivit och sedan återkomma. Just nu är det för sent för att tänka sammanhängande tankar.

Kommentarer
Postat av: mana

det där var lite läskigt att läsa, för jag har i flera dagar gått och tänkt på att mejla dig för att be om råd. att jag känner det intuitivt. jag är tydligen inte ensam om det :P

2009-07-16 @ 09:44:41
Postat av: Ceriadwen

mana: Ja, det var underligt! Du vet att du gärna får maila mig om vad som helst.

Postat av: neina

"When the teacher is ready, the students will..." eller hur var det? ;) Jag förstår att hon känner förtroende för dig, i alla fall baserat på hur du uttrycker dig här på bloggen: öppenhjärtigt utan att bli självupptaget, ödmjukt, intelligent, nyfiket, bildat, vackert. Om du är i kontakt med ditt innersta, och är väl jordad, då utstrålar det något, både i skrift, konst och 'in person', som onekligen inger förtroende.



Jag förstår också att du känner att det innebär ett stort ansvar. Det är som det ska. Du känner nog också dina egna begränsningar, vilket en väl jordad person gör, samtidigt som det gör dig till någon som är mycket bra för intresserade att möta.



Både du och hon kommer att växa mycket av den här erfarenheten! All lycka!

Postat av: Ceriadwen

Neina: Oj, vad ska jag säga! Tack Neina, jag blir otroligt rörd och glad!

2009-07-17 @ 18:27:11
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback