wicca and all things awesome -

Negativitet

Min farmor har börjat ringa till mig sedan hon fick veta att vi ska flytta. Detta är trevligt, men hon ringer i princip varannan dag och mest ojjar och beklagar sig. Jag vet inte hur många gånger i dag som hon sa:

"Det är dyrt", "Det är mycket jobb med det", "Det är jobbigt", "Det är tråkigt", "Det är ledsamt". Det är det enda jag får höra i samband med flytten och det är klart man blir påverkad. Och så den ständiga frågan hur det går med jobbsökandet och studierna. "Jo, jag har precis kickat min skrivarpartner, kan kanske lägga fram uppsatsen i augusti, ingen arbetsgivare har hittills visat intresse, det finns knappt några jobb att söka." Så lyder mitt inte allt för muntra svar och det finns förstås massa negativt att slå ner på. För blixten skulle säkert träffa henne om hon kunde lyfta fram något positivt! Jag tror jag börjar förstå min släktförbannelse. ;) Haha!

När vi lade på efter 12 minuter upptäckte jag att huvudvärken började smyga sig på. Jag försökte räkna upp saker att vara tacksam för, humöret blev lite bättre men inte huvudet.

Kommentarer
Postat av: Mandragora

Vad tråkigt att man belyser det negativa - precis så där är mina föräldrar. : (

Man blir matt och tappar gnistan.

Postat av: Ceriadwen

Mandragora: Ja, precis så är det. Folk är så opsykologiska om det är så de försöker hjälpa.

2009-06-10 @ 13:50:58
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Alta

Vad ledsamt att hon är så negativ. Du får kanske säga till henne att det påverkar dig. Ingen vill ju höra sådant då man själv redan har massvis med tankar i och med flytt.



Är i samma situation fast med min mor.

2009-06-10 @ 22:14:22
URL: http://livsagnostiker.blogspot.com/
Postat av: Auranah

Jag tror att ni kommer att få det fantastiskt :) Det är härligt att flytta! Jag har flyttat 13 gånger de senaste tio åren så jag vet ;) Man gör sig av med så mycket skräp och det är jättespännande att börja om på nytt. Det är skitkul att experimentera med möblering och inredning, att kanske renovera och piffa upp lite, att lära känna en ny liten bit av Jorden. Lycka till med ert FlyttÄventyr :D När det nu var det skulle bli av...

2009-06-10 @ 23:26:52
URL: http://auranah.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Låter som min mormor, fast hon menar det inte, så fastän jag mår dåligt så säger jag inget om det till henne, då blir hon bara ledsen och så får jag dåligt samvete till råga på allt.. fast nu har jag inte pratat med henne på väldigt länge, är så less på telefoner, folk ska ju prata så himla länge, minst 1 timme innan jag får lägga på!



Men jag tror att det kommer bli jättebra med din flytt! Med varje förändring sker något gott, man måste öppna nya dörrar för att få nya chanser :)



Lycka till!

2009-06-11 @ 08:32:11
URL: http://mrsewenson.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

Tack för era uppmuntrande ord! Det är ju sådant man vill höra! :)

2009-06-11 @ 18:53:06
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback