wicca and all things awesome -

Textillärare?

Vad tysta ni är! Ingen som kommenterar längre, jag får hoppas att ni njuter av vädret i stället. :)

I går blev åter en sen natt, i säng vid 03.00 och läsning till 04.00. Jobbade stenhårt med uppsatsen mellan 00.00-03.00. Haha, alla har vi våra rytmer. Men då hade det onda i ryggen gått över som jag numera får på grund av för mycket stillasittande. Men man har ju liksom inget val när man läser och skriver, läser och skriver... Jag är sur på de två personerna inom kursen (varav en kursansvarig) som fortfarande inte har svarat på mitt mail med frågor. Men kanske har de semester?

I förmiddags kom min älskling hem igen! Jag är så glad. Jag mötte honom på stationen och så gick vi och fikade en stor morgonfika. :) Sedan gick vi till arbetsförmedlingen för att anmäla arbetslösheten och skriva in oss. För P´s del gäller ju bara arbetslösheten i ca två månader. Jag däremot fick sitta och fylla i massa uppgifter på deras sida. Handläggaren förvånade mig med att upprepade gånger säga att han trodde att jag hade goda möjligheter att få jobb. Kul att höra! Jag vet inte om han syftade på min utbildning eller min allmänt trevliga person. ;P Självförtroendet fick sig en lite boost efteråt faktiskt.

P berättade att han hade pratat med rektorn på skolan och berättat om mig och frågat om de hade några lediga tjänster kvar. Den tjänsten som kunde vara av intresse var en textillärartjänst på 50 %, men rektorn tyckte det lät som att de kunde få nytta av mig även inom andra områden. De hade kultur- och musikinriktning. Så när vi kom hem ringde jag upp honom och presenterade mig. Han sa direkt att han ville träffa mig för en intervju! Så jag ska dit redan på måndag. Jösses vad spännande och nervöst. Jag köpte biljetter dit och hem för 1100 kronor... Det är ju värt det om jag får jobbet...

Nu är jag på intet sätt utbildad textillärare, men jag har läst några poäng slöjd på universitetsnivå och jag har haft ungdomspraktik hos en slöjdlärare. Jag kan väl inte så många tekniker heller, men efter att ha läst kursplanen har jag ändå många tankar och idéer. Jag tror att jag skulle kunna göra det intressant om jag fick göra det på mitt sätt. Jag hoppas att jag får chansen att prova!

Kommentarer
Postat av: Mandragora

Oj. Det har inte varit meningen att vara tyst ju. Men det har hänt lite grejer för min del ... bara positiva nyheter dock.

Postat av: Alta

Oh, inte tänkt på att jag varit tyst!

Men jag håller tummarna för att det ska gå bra på intervjun.

2009-06-18 @ 23:02:13
URL: http://thepaganreview.com
Postat av: CrimsonAnna

Jag håller tummar och tår. Kul när det går bra för någon på jobbet.

2009-06-19 @ 10:33:51
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Fröken L

Lycka till! Hoppas du får det.

2009-06-21 @ 12:43:25
Postat av: Ceriadwen

Tack för kommentarerna! ;)

2009-06-21 @ 15:53:19
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Anna

Kollam ed arbetsförmedlingen omedelbums om du kan få resbidrag! Har för mig att det kan fungera i efterskott!

2009-07-04 @ 10:16:01
URL: http://www.tarotidag.se/wicca/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback