wicca and all things awesome -

Sjukling

Jag är hemma och är sjuk. Vaknade tidigt på lördagsmorgonen av att halsen värkte och i den stilen har det fortsatt. Kroppen värker även den, till och med mitt tandkött (visdomstand på G, wisdom hurts). Ändå ringde jag för att löneförhandla i dag men hon hade ännu inte hunnit titta på mina betyg och intyg. Lönenivån hon påstod att jag låg på i förra veckan är alldeles för låg, jag måste förhandla upp den! Skulle ringa imorgon igen.

Jag ska försöka ta mig till jobbet imorgon, behöver förbereda inför min ledighet ons, tors, fre. I dag behöver jag dessutom ta mig ner på stan för att lämna två filmer på biblioteket, men jag vet inte om jag pallar! Bara tanken på att sminka mig, sätta i linser, komma ur morgonrocken... nej. På torsdag flyger vi till Turkiet och jag hoppas verkligen att jag mår bättre då.

I fredags fick jag så fint beröm av vår arbetslagsledare att jag var glad hela dagen. Hon var inne en stund på min svensklektion med niorna och sa efteråt att hon aldrig hade sett dem så tysta och uppmärksamma förut. "Sträck på dig!" sa hon och det gör jag. Jag suger åt mig så mycket jag kan av det positiva.


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Önskar dig en snabb och god bättring

Postat av: Ceriadwen

Tack CrimsonAnna, det var snällt av dig! :)

2009-10-20 @ 18:41:21
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Roligt med beröm :)

Hoppas du kryar på dig i Turkiet :)

Kram!

2009-10-21 @ 23:40:58
URL: http://mrsewenson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback