wicca and all things awesome -

Fullmåne

Här kommer en dikt som jag har knåpat på i dag, med tanke på fullmånen i morgon. Den är inspirerad av "The Charge of the Goddess".


Lyssna noga till Mångudinnans ord
Vars ande omfamnar både himmel och jord

Mig ska du söka när du något behöver
För jag är likt bägaren som av kärlek svämmar över
När månen är full ska du hemligt kalla
Och jag ska svarande låta slöjorna falla
För jag är de tre månarnas gudinna
Jag är den gränslösa himlens härskarinna
Jag är jordens outsägliga rikedom
Jag är skönheten hos våren när den går i blom
I min närvaro ska din själ vara fri
Fri att sjunga och dansa till naturens melodi
För ditt privilegium är glädje utan ände
Glädje och njutning att dela med en frände 
Sådan ska min enkla hyllning vara
Min enda lag är att hjärtats rop besvara
Om du lyssnar ska jag låta vindar friska,
leka i ditt sinne och hemligheter viska
Jag må vara höljd i slöjor skira
Men i varje människas inre ses jag spira
Vid slutet av vägen skänker jag dig tröst
När mörkret är djupast trycker jag dig till mitt bröst
För jag har varit med dig nu och alltid förut
Och jag är det som uppnås vid längtans slut




Kommentarer
Postat av: Toni

Åhh vilken fin dikt!!

Postat av: Ceriadwen

Tack så mycket Toni! :)

2010-08-23 @ 23:29:50
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: lilitha

Vad duktig du är på att dikta...

Det finns ingen bättre kraft som i månstrålar. Kram Lilitha

2010-08-25 @ 00:42:28
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack ska du ha Lilitha! :)

2010-08-25 @ 12:12:42
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Månstensdottir

Den är verkligen underbar! Är det okej om jag skriver ut den och sätter upp den på min vägg? :)

2011-07-17 @ 21:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback