wicca and all things awesome -

Och så jobbet...

Jag måste ju även göra en liten uppdatering över hur det har gått med provanställningen. I måndags sa min arbetsgivare att jag fick gå, precis som jag hade väntat mig och faktiskt vid det laget hoppades på. Då förde jag LAS på tal och sa att jag antingen kunde jobba kvar i två veckor till, eller så ville jag ha en månadslön. Han sa att han inte kunde LAS så bra utan skulle kolla upp det och ringa mig dagen därpå. Men det fanns ingen anledning att jag skulle vara kvar nu när beslutet var fattat. Angående anställningsbeviset hade han ännu inte ett färdigt ifyllt. Jag sa att han fick väl skicka det via posten då, trots att jag krävt det från första veckan...

I tisdags ringde jag mitt fack, då jag var rätt orolig för att inte få mina pengar, av förklarliga skäl. De skulle hjälpa mig och en mer lokal representant skulle ringa mig. Jag ringde även min jobbcoach och arbetsförmedlingen. Jag väntade resten av dagen, men varken arbetsgivaren eller representanten ringde.

I går morse ringde jag arbetsgivaren igen: "Jag väntade på ett samtal från dig i går", sa jag. "Oj, hade jag lovat att ringa dig?" sa han, som om jag nu var ett avslutat kapitel som han bara kunde glömma, och som om jag inte alls väntade på ersättning för tiden på hans arbetsplats. Jag blir så arg när jag tänker på det! Gubbe! Han lovade att kolla upp LAS och ringa mig under dagen. Men han ringde aldrig. Däremot ringde den fackliga representanten och då blev jag så lättad! Hon tyckte inte att jag skulle jaga honom mer, utan om han inte betalade kunde de kräva honom på pengar eller anmäla honom. Så nu ligger det mer i deras händer känner jag. Hon skulle ringa igen i dag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Känner mig oerhört tudelad här faktiskt. En del av mig tycker det är rent ut sagt för j_ligt hur din nu tidigare arbetsgivare behandlade dig (och antagligen behandlat måna innan dig), men samtidigt - en del av mig vill gratulera dig också. Gratulera dig för att du slapp ut ur en situation och ett jobb som kanske skulle dränerat dig helt. För vem vill egentligen ha en sådan chef? Vem tycker det är kul att gå till jobbet då? Vem vill sitta och känna att man är kvar på nåder?



Härligt i alla fall att facket tog tag i det hela! Hoppas allt löser sig för dig!

Postat av: Moonwitch

Håller med Anna, du kan nog vara glad att du kom därifrån, hoppas bara det ordnar sig snabbt och smidigt med pengarna med.

2010-12-02 @ 15:14:18
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch
Postat av: Ariadna

Vilken oproffsig arbetsgivare! Kan bara gratulera att du kommer därifrån! Dina talanger kan användas värdigare på ett bättre ställe.



Var Välsignad!

2010-12-02 @ 19:11:07
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack ska ni ha. Jag ÄR glad att jag har sluppit därifrån. Den där borde ju inte få anställa folk. muttrar

2010-12-02 @ 20:31:50
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Asynja

Jag kan bara hålla med.

Jag känner flera som har jobbat för en dålig chef och det är ett h-vete.

Jag hoppas att efterspelet löser sig.

Kram

2010-12-03 @ 16:27:59
URL: http://waytowicca.wordpress.com/
Postat av: Ceriadwen

Tack Asynja! :) Kram tillbaks!

2010-12-03 @ 18:10:13
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: neina

Åh! Känner faktiskt lite lättnad att du sluppit ifrån en sådan bövel till arbetsgivare! Skönt att du har facket med dig. Detta innebär ju en möjlighet för dig att gå vidare, stärkt med hur man bemöter gubb-arbetsgivare, hur man kontaktar facket, hur man försvarar sin sak som anställd. Heja dig! :)

2010-12-04 @ 00:57:47
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/
Postat av: Lilitha

Ja. aldrig får man vara riktigt nöjd. Hoppas att du får dina pengar... Kram Lilitha

2010-12-04 @ 01:53:24
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack ska ni ha! Jag är jätteglad att jag har fått de lärdomarna Neina, man får se det positiva i en sådan här situation. :)

2010-12-05 @ 01:54:10
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback