wicca and all things awesome -

Gudarna lyssnar

Att bli "bönhörd" är en fantastisk upplevelse. Jag vet inte alls vad det är som avgör om vi blir bönhörda eller inte, det skulle jag bra gärna vilja veta. Men det har faktiskt hänt flera gånger och det verkar lika otroligt varje gång! Nu senast var det vid Yule, då det verkade som att jag skulle bli av med jobbet. Två dagar senare fick jag veta att vikariatet blev förlängt, längre än det var tänkt från början.

I fredags gick det vikariatet ut och jag har försökt hitta en ny tjänst, men det finns inte mycket ute hos arbetsförmedlingen tyvärr. I går, i min ritual, bad jag om att jag snart skulle hitta ett nytt jobb. Pressen av att sakna inkomst till hösten är inget roligt att bära, det tär på både humör och förhållande emellanåt. Dessutom hänger det på ekonomin om vi ska ha råd att åka på en av mina bästa vänners handfästning i Edinburgh i höst, något jag inte vill missa för allt i världen!

Så, för att göra en kort historia ännu kortare så ringde telefonen hos mig i dag. Det var min mans rektor som sa att hon letade folk till en 6:a. Hon frågade om jag ville ha svenska och eventuellt engelska. Nu är jag ju egentligen gymnasielärare och har inte engelskan, men allt, mina vänner, är bättre än att stämpla och hänga läpp på arbetsförmedlingen. Jag är superglad och tacksam för den här chansen, som jag dessutom tror är tills vidare. I morgon ska jag hoppa in en dag på fritidset och sedan prata med the big boss. Håll tummarna! :)


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Tummar och tår hålls.

Postat av: Angelika V

Håller tummarna för dig!

2010-06-23 @ 12:57:38
URL: http://tikablogg.wordpress.com/
Postat av: Lina Neidestam

Lycka till!

2010-06-23 @ 13:57:08
URL: http://linakanritafint.blogspot.com
Postat av: Schuldig

Lycka till - (titta, nu kommenterade jag äntligen!) ska hålla tummarna!

2010-06-23 @ 15:45:21
Postat av: Tessie

Jag håller också tummarna för dig!

Föresten, jag är lite ny inom wicca.

Alltså jag har alltid tyckt det varit intressant och det är min tro men jag har lite problem hur man gör ritualer. Har nog faktiskt aldrig riktigt fullföljt en helt & hållet för jag har varit så osäker och inte fått reda på hur man gör ordentligt.



kan du inte berätta hur du gjorde med din ritual här ovan? Vore jättesnällt. det kan ge inspiration till att komma på egna ritualer osv.

Speciellt vilka gudar du kanske tillkalla?

och kallar du på alla element, vad säger du?

har du inledning osv?



Tacksam på svar! :)

Gärna till min mail för den kollar jag dagligen. Har ibland svårt att hinna kolla bloggar och andra sidor.



ha det bra

[email protected]

2010-07-07 @ 12:55:15
Postat av: Tessie

Jag håller också tummarna för dig!

Föresten, jag är lite ny inom wicca.

Alltså jag har alltid tyckt det varit intressant och det är min tro men jag har lite problem hur man gör ritualer. Har nog faktiskt aldrig riktigt fullföljt en helt & hållet för jag har varit så osäker och inte fått reda på hur man gör ordentligt.



kan du inte berätta hur du gjorde med din ritual här ovan? Vore jättesnällt. det kan ge inspiration till att komma på egna ritualer osv.

Speciellt vilka gudar du kanske tillkalla?

och kallar du på alla element, vad säger du?

har du inledning osv?



Tacksam på svar! :)

Gärna till min mail för den kollar jag dagligen. Har ibland svårt att hinna kolla bloggar och andra sidor.



ha det bra

2010-07-12 @ 09:37:19
Postat av: Theresia Franzén

vill du dela med dig om din ritual?

Jag är ganska ny inom ritual-grejen.

Jag har aldrig riktigt fått de förklarat för mig hur man gör. Vad man ska säga osv. Inledning tex. Formler känns som en helt annan sak, dvs teletapi osv Det är ganska "lätt". Men jag är väligt osäker på ritual. Vill du hjälpa wicca till wicca? :)

2010-07-20 @ 13:36:20
URL: http://fliesandfire.blogspot.com/
Postat av: Ceriadwen

Ni som undrar kring ritualer etc, gå till denna sida som är väldigt informativ och bra! www.wicca.nu



MVH/Ceriadwen

2010-08-01 @ 03:00:11
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback