wicca and all things awesome -

Here we go again

Känner mig förvirrad och frustrerad. Efter intervjun i måndags bröt jag ihop på kvällen, jag kände mig så spänd och sorgsen. Jag kände starkt att jag inte ville ha tjänsten som SFI-lärare, att jag inte orkade med den utmaningen, den stora omställningen. Ingen erfarenhet, inget mod, inget självförtroende.

I går åkte jag buss i sammanlagt tre timmar för en intervju på 10-15 minuter. Mitt ute i obygden, knappt några kommunikationer. Enda vettiga bussen att ta tillbaka var den jag åkt dit med, och den fick det bli. Så omtänksam var i alla fall arbetsgivaren, men intervjun led som sagt därav. Men jobbet verkar vara mitt om jag vill ha det, med en prövotid först. Men orkar man pendla så långt? Blir det bättre om jag lyckas ta körkort? Vilka är över huvud taget mina val?

I veckan ska jag få besked från SFI. Hoppas de inte vill ha mig, så jag slipper tacka nej. Eller tacka ja.

Det är läskigt hur mycket oron påverkar mig. Min kropp rör sig segt och motvilligt, eller också ryckigt och i otakt. Känner mig deppig och orkeslös. Fy helskotta! Men det är skönt att skriva av sig lite. Det är ju så här det är och känns.


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Det är bra att skriva av sig, man ska inte blunda för hur verkligheten är och hur man egentligen mår.

Pendlingstid på tre timmar låter alldeles för tröttsamt, men om alternativet är ett jobb du känner att du innerst inne inte vill ha så är det ju bättre iofs. Å andra sidan kanske jobbet på SFI kan ge så mycket mer än vad du tror i dagsläget. Har en kompis i Sthlm som vickade som SFI lärare ett tag och han hade sammainställnign som du, trodde helt enkelt inte på sig själv och sin förmåga att klara av att förmedla. Men han blev verkligen glatt överraskad, dessa människor var idel glädje och nyfikenhet och det gav dem alla så mycket.

Jag hoppas du snart hittar rätt väg vad det gäller jobb.

Lycka till oavsett vad det blir!

Postat av: Micka

Ibland behöver man skriva av sig för att få ut alla känslor. Annars är risken att det till slut blir för mycket och allt rasar.

Jag pendlade till skolan ett tag vilket tog tre timmar, men det var värt det eftersom jag brann för det ag pluggade. Så om jobbet är värt den så kan du säkert uthärda om nu det andra jobbet verkligen inte är nått för dig. Man ska inte göra någonting som man inte känner 110% inför. Jag hoppas att du till slut hittar rätt i jobbdjungeln! :)



Kramar

2010-11-10 @ 21:11:03
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: Anna

3 timmar inklusive väntetid på kommunikation? Kan du ta dig hela eller delar av biten på annat sätt? Kan du göra resorna till något kreativt? Som att lyssna på podcasts t. ex?

2010-11-11 @ 07:20:40
URL: http://jordensrost.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

Tack för era ord! Ni säger så mycket klokt.



Anna: Jag tror nog att jag skulle kunna fylla timmarna med både musik och podcasts! :)

2010-11-11 @ 11:50:14
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: emly

Åh det är här i Gävle jag menar :) Jag bor ju här nu!

I Karlskrona finns det dessvärre inte någon sådan butik vad jag kommer ihåg! :( Dåligt.

Men man vet ju inte om det dykt upp något nytt!



2010-11-12 @ 10:51:23
URL: http://smellofnature.blogg.se/
Postat av: Vikke

vad är podcasts för något?

2010-11-19 @ 16:47:04
URL: http://punkcantfail.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback