wicca and all things awesome -

Video: Gör egen rökelse

En liten instruktionsvideo i rökelseskapandets ädla konst! ;D





Det känns som att jag glömmer att nämna massa saker, aaarrrggghhh!!! Man blir hemmablind och tror att allt är så självklart. Någon undrar säkert hur man använder salvian när den är klar. Jag kan säga att man tänder den som en vanlig rökelsesticka ungefär. Man håller alltså ena änden mot en ljuslåga och blåser sedan ut elden så änden glöder och voila, rök framstiger! Denna rökelse brinner upp snabbare än den fina vita salvia som någon kanske har köpt och använt, och luktar även lite annorlunda.

Vill man spara på rökelsen och inte använda hela på en gång, kan man "fimpa" den genom att mot eldfast underlag försiktigt gnugga bort glöden.

Undrar ni något mer så är det bara att fråga! :)


Kommentarer
Postat av: Petter

Vilken söt video! Puss!

2010-09-02 @ 18:48:27
Postat av: Pia ("Idra på svenska wicca")

Vad underbart med mysiga videoklipp på svenska, allt på Youtube e ju engelska! Tack för insperationen:)!

Få se om jag också vågar mig på och göra någon video, tycker det är så mysigt och kolla på alla videorna om altare:)!

B*B

2010-09-03 @ 07:36:16
Postat av: Ceriadwen

Pia: Tack så mycket! Jag tycker också det är jätteroligt med videos, och speciellt på svenska förstås. Men om man vill titta är det ju bra om man bidrar också, så att mängden videos ökar. :) Det kommer nog fler!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback