wicca and all things awesome -

Imbolc i morgon...

Jag börjar få lite panik nu. Nja kanske inte riktigt panik, men min ritual för Imbolc är fortfarande inte klar. Jag kommer framåt i myrsteg. Jag har lösa idéer, och de börjar fogas samman, men det går trögt! Jag har fått smak för rituellt drama, men det går ju inte när det är bara jag! Ah, begränsningar!

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska dricka heller. Vad dricker ni i slutet av ritualen vid Imbolc? Jag har haft mjölk tidigare år, men kan man hotta upp det lite, göra något extra?

Eftersom maken kommer vara hemma måste jag även rota fram någon musik att spela. Vi har nämligen inga dörrar, och jag vill verkligen stänga ute ljud från tv:n och hans stök.

Suck, det finns lite att jobba på dessa timmar...


Kommentarer
Postat av: Ariadna

Oj, ja känner heller inte att jag har kommit så långt i mina Imbolcförberedelser... Ritualen är förvisso förberedd men jag har inte förberett några saker som jag ska använda i ritualen. Det blri nog till att använda fanastin den här gången... Jag tror det blir vanlig mjöl för mig, jag kan liksom inte komma på någonting annat även om det vore roligt :)



Kram och Var Välsignad!

Postat av: Ceriadwen

Jag tror jag ska göra en mjölkdrink med apelsin och honung:



4 dl mjölk

1 ½ msk honung

4 msk koncentrerad apelsinjuice



Vispa eller mixa ingredienserna och servera.



Kram!

2011-02-01 @ 17:39:02
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Linn (knyttsak)

Jag känner mig så oinspirerad till att fira i dag. Jag har liksom ingen lust att göra en ritual. Jag tycker dessutom att det är lite svårt att utföra en när folk är hemma. Har du något bra tips för att "stänga bort" sånt, förutom att använda musik?

2011-02-01 @ 18:55:03
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Faktiskt inte Linn. :( Förutom att försöka låtsas som att ingen annan är hemma och kan höra. Men det är ju enklast om man själv inte hör personen/personerna i fråga... Det är lite knepigt det där, men jag försöker att inte låta det hindra mig.

2011-02-01 @ 21:56:42
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: neina

Att brygga eget chai, som ju innehåller hälften mjölk, kan kanske räknas som att "hotta upp det" lite? :) Ditt recept såg också gott ut med honung och apelsin.



Med tanke på andra ljud, stök etc är det kanske bra att ha musik, som du skriver, för att hjälpa dig hålla fokus. Kanske även planera ritualen efter sådant som är lättare för dig att hålla fokus under? Rökelse hjälper ju också för att hålla stämningen inom ritualen och världen utanför lite mindre påträngande ("rökridå ;) ).



Ibland har det varit så för mig att just när andra saker i omgivningen gör sig påminda (t. ex. grannar som spelade skithög vitrysk dansbandsmusik till sin grillkväll när vi gjorde ritual ute), har det gjort det lättare att fokusera på ritualen.



Ha det jättefint på alla era firanden!

2011-02-01 @ 22:53:21
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/
Postat av: Tina

Glad Imbolc på dig med!!



Känner igen mig! Jag hade tänkt göra en ritual till idag men visste inte riktigt vad jag skulle göra för typ av ritual, samt så gick januari så fort att jag inte ens påbörjat planerandet. Men blir nog tända ljus och meditera lite.



Kramar

2011-02-02 @ 15:18:49
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: Micka

Jag har inte planerat någon ritual, har haft så mycket annat som tagit upp mina tankar den senaste tiden tyvärr. Planterade lite fröer, tyckte det passade idag. Tänkte meditera och tända en massa ljus senare :)



Kärlek och ljus!

Kramar

2011-02-02 @ 17:54:08
URL: http://fullinsyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback