wicca and all things awesome -

Nuets frihet

Jag gick ner på stan i dag för att köpa en alla hjärtans dag-present till maken. Han sa i går att han tänkte köpa något till mig, så vad har man för val? Jag tycker själv att det känns rätt onödigt, eftersom vi firade vår förlovningsdag för bara några dagar sedan (och även det kändes onödigt eftersom vi ju dessutom har två bröllopsdagar... suck), nåväl!

 

Det blåste isande kallt mot mina kinder, men solen lyste på mig och jag kände mig motsägelsefullt lycklig. Jag hade bara en enkel känsla av att vara, och varandet gjorde mig lycklig. Jag är förundrad över att sinnet har förmågan att då och då bara existera i nuet, och skjuta bort allt sådant som vanligtvis skulle göra en olycklig. I min mage fanns ingen tyngd av arbetslöshet, av sumpad examen eller ens av kylan mot min kropp.

Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Jag känner igen den känslan, visst är den alldeles underbar...Önskar bara man kunde vara i den känslan lite mera...

Postat av: Ceriadwen

Ja verkligen Moonwitch!

2011-02-15 @ 11:47:32
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Micka

Det är en underbar känsla som man önskade kunde infinna sig lite oftare. Gärna alltid :)



Väl mött!

2011-02-15 @ 14:24:43
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: neina

Mmm, vad jag gläds med dig!!! Det är en gåva, sådana stunder. Ibland kan vi locka på dessa stunder, genom medveten närvaro.



Grattis till förlovningsdagen och bröllopsdagarna också! Härligt att ha många dagar att fira kärleken på!

2011-02-15 @ 23:37:39
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback